Söndag SISTA juli (Snart höst!)

Det har varit en varm dag idag!!

Hundarna har fått simma, hela högen. Och numera kan jag även tala om att Kaiza gör de utan problem. Jag sätter på henne flytvästen uppe på gräsmattan och hon går själv ut på bryggan. Hoppar i båten själv. Vi åker ut och hon hoppar ur båten ner i sjön utan att jag behöver röra henne. (Precis lika duktig som de andra!) Kan då tillägga att Kaiza alltid hatat vatten. Hon är ändå 7år och har nu kunnat lära om!!

Har skrivit de förut, ingen av våra hundar badar självmant. De kan gå i med benen bara. Men när vi ska simträna så gör de allt på kommando utan att vi behöver ta i dom ens.  Och dom tycker det är KUL!

Hundar är så fruktansvärt, hur ska jag säga det, formbara. Jag vill påstå att man kan få dom till att göra allt. Bara med rätt träning! Och även om det är en vuxen hund som från början hatar det kan du faktiskt omvända den. Det är Kaiza ett bra exempel på idag!! :-)


Bjuder på lite bilder från gårdagens kalas, som vi hade på en gräsmatta i Filipstad och kalaset avslutades med att vi tittade på "sjöslaget" som spelades upp på sjön som ligger 1m från där vi satt:



Allt iordning bara att vänta på gästerna




..som nu börjat rulla in





Smörgåstårta





Och mer smörgåstårta






Paket öppning





Thommy, jag & Ville






Sis





Födelsedagsbarnet med fru.



Godnatt!! Nu ska jag krypa ner med man och Sila

2011-07-31 @ 21:51:57 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Robin

Godmorgon :)

Såg jättemysigt ut på kalaset! Hoppas det blev en lyckad dag.



Kommer ni på onsdag?

Om vi skulle såga sly tänkte jag på, så bjuder jag på käk efteråt :)



kram

//R

2011-08-01 @ 06:00:36
URL: http://kiierontyler.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0