Staket & Finland

Igårkväll fick vi upp sista nätet. Vi har ju haft regn här senaste dagarna så de har inte hänt mycket alls. Men nu är allt nät på plats. Nu ska bara stolparna kapas av (de som blev över upptill) sen ska 2 grindar byggas så är de helt klart :-D Känns bra!

På fredag fyller älskling år, 24 år, så då blir de lite kalas i helgen :-)



 

Iluk när vi tittade på tv härom kvällen :-)

 

 

 

Lite ändrade planer framöver. Vi drar inte till Nornäs v32 längre som de från början var tänkt. Istället åker vi till Finland och hälsar på min släkt! :-) Jag har inte varit där på 9 år!! Så de är väll på tiden. Har inte kunnat följt med övriga familjen de gånger de åkt dit, först pga att ja hade så mycket på gymnasiet jag inte kunde missa. Sen vart de ju husbygge och massa hundar som ja inte kunde åka ifrån.

 

Men denna gång ska inte mina syskon åka. Vilket betyder hundvakt, så jag kan åka. Så min bror med flickvän ska bo i vårat hus den veckan vi blir borta och ta hand om mina Älsk-pälsk Älsklingar.

Usch ja får lite ångest när ja tänker på de. Hur ska jag kunna vara borta sååååå länge från mina små???!! Jag har varit borta MAX 2 nätter i streck, men då har husse varit hemma hos dom så jag vetat att de ändå haft honom. Men de va jobbigt, så hur detta ska gå vet jag inte!!
Jag kommer gråta mej till sömns varje kväll tror jag.

Men de som känns lite bra är att vi iaf kommer hem lagom tills en lång hund-säsong drar igång!! Tänker även stilla mitt malamute begär lite. Pappas, är de kusin tro?, har faktiskt malamuter och bor inte alls långt från farmor som vi kommer att bo hos. Så vi ska åka och hälsa på dom så jag får se deras hundar. Ska bli kul. Kanske kan hitta någon lämplig hane för framtida avel..?

Nu väntar jobb, sen hem o klippa mattan ikväll! Hej hej

2010-07-28 @ 07:24:45 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: EA

Känner igen mig i de där, kan inte heller vara utan hundarna länge :p

Man saknar dom otroligt mycket även om man vet att dom har det bra och t.o.m vara hemma i sitt vanliga hem, så brukar jag också försöka fixa :)

2010-07-28 @ 13:00:24
URL: http://eahunddagis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0