Hundmys inne

Igår var jag mer eller mindre ledig, var bara på jobbet och städade på morgonen. Vid lunch tog jag in mina snuttor, Divine och Sila. Tyckte det var längesen som de fick umgås ihop så lite träning på det är ju aldrig fel. I hundgårdarna står de varannan hane varannan tik och när jag släpper lös dem tar jag alltid en hane och en tik. Aldrig tik tik, eftersom det är svårt att hålla koll på vad de hittar på när de är lösa. Eftersom alla funkar så bra ihop när jag är med så vill jag ju inte att de ska uppstå några dumma situationer som göra att de eventuellt kan bli griniga på varandra.


Divine är närmast och Sila påväg ut från vårat sovrum.

Vi låg och hade de mysigt i soffan och tittade på tv. Jag hade en hund på varje sida som låg på rygg och skulle bli kliade på magen :-) Tror de vart riktiga kompisar inne till och från, Divine låg och tvättade Sila. Hon tvättade svansen och Silas öron, Sila tyckte det var skönt såg de ut som :-)

Senare på kvällen fick Zigge komma in. Eftersom jag tycker han är så smal stackaren så tänkte jag göda honom lite extra. Så han fick en bamse-stor fryst öring-filé, de e grejer de tycker Zigge.


Zigge äter en jätte-stor fryst öringfilé.

Jag la ut en handduk till honom att ha fisken på, då jag inte vill ha fiskkladd på hela golvet. Till min stora förvåning var Zigge mycket noggrann med att fisken var kvar på handduken, så fort den åkte iväg lite lyfte han genast in den på handduken igen. Ibland blir man så förvånad att de förstår och gör precis som man vill.


Zigge äter öring på mattes handduk.

Idag blir det inte så mycket hundaktiviteter, jag börjar jobba kl 14:00 och innan det har jag lite små grejer att pyssla med hemma som matlagning och tvätten. Thommy håller på kvällstid på att kaklar inne på den lilla toaletten, kan va kul att få den färdig också :-)




2009-03-10 @ 09:55:17 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Ulrica Ö

Snön har ni ju i Nornäs ända till slutet av april, så nånting mer lär ni väl hinna få kört på snö i af ;-) Såg på det tidigare inlägget vilket mys era vovvar har - blir riktigt avis, då mina står alldeles för mkt i hundgård just nu, och hund på jobbet kan man då bara drömma om!!... superavis - ja vill oxo hinna med mina hundar mer, men efter säsongen förändras det ju i och för sig.. Ha det gott! kram /Ulrica o vovvarna

2009-03-10 @ 19:13:33
URL: http://hundkorning.polarhund.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0