Willys

Iförrgår vad dygn 21 sedan jag startade äggkläckningsmaskinen igen, med ägg från mataffären.
Ni minns kanske att jag skrev för ca 2 veckor sedan att 2 av äggen hade börjat utvecklas till kycklingar.
 
Nu var ju jag då så klantig, att jag en dag vid lysningen tappa det ena ägget i golvet..!!
Och ut rann kycklingen på hela golvet! :-(
Det var förövrigt en riktig skitdag kan man säga, inte den ända olyckan jag lyckades åstakomma.
 
Hur som helst, så hade jag inte mage att slänga det andra ägget som det låg en liten levande kyckling i.
Utan jag lät maskinen gå.
Jag ville ge den en chans till ett liv.
 
Igårmorse på dygn 22 var där hålslag på ägget i maskinen.
Vi åkte in till Filipstad efter frukost och handlade.
När vi kom hem runt lunchtid hann jag bara öppna ytterdörren så hör jag ett pipande inifrån huset.
Jag rusar till maskinen och där i ligger en blöt liten nykläckt kyckling :-D
Den klarade de!! :-)
 
Välkommen till världen, ska jag kalla dej Willys kanske (det är där den är köpt).
 
Igår leta jag runt på nätet efter någon i närheten som kan ha dagsgamla kycklingar,  jag vill ju ge den en kompis.
Men hittade ingen i närheten..
 
Den är ju för liten att stoppa ut i lådan med våra 18st 5 veckors kycklingar.
De skulle nog inte vara snälla mot den säkerligen, när den ser både liten och annorlunda ut.
 
Men jag kom fram till en annan lösning jag ska prova.
Om jag tar EN av de störra kycklingarna och flyttar in den i en låda ihop med den nykläckta hit in i huset går de kanske bra.
 
Ja menar ensam är inte så kul att vara dum.
Kommer den dessutom till en helt ny miljö blir den kanske inte så katig.
Det blir ju nått nytt för dem båda som sätts ihop då,
så då kanske de finner glädje av att ha varandra istället.
 
Jag tänker iallafall prova.
 
BIld på Willys, ca 5h gammal och här har "han" inte hunnit torkat ännu:
 
 
2013-07-17 @ 09:32:34 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0