Fixar..

Ibland känns de jobbigt att inte allt bara kan vara klart,
så man kan ägna sej åt bara typ Vidar, träna, köra hund osv..
 
Fast samtidigt måste jag ju tänka på att vi bara hunnit bo här i ca 9 månader och ändå hunnit endel..
 
Vi har ju bytt alla fönster, tilläggsisolerat, satt ny panel, målat SNART hela huset, byggt hönshus och hönsgård, skaffat 27 höns, byggt 7 hundgårdar, renoverat allt som skulle göras inomhus..
 
Och ändå på den tiden har vi blivit föräldrar till En, snart Två.
Thommy har ju bara haft 3 veckors "semester",
annars jobbat heltid och tränat och fått byggt allt på kvällar och helger.
 
Hur som helst har jag idag skrivit en lista på vad som ska vara klart inom några veckor
så vi är redo för höst och vinter.
Det som vi avvaktar med är utbygget invändigt,
det kan man greja med under vintern sen.
 
Nu har jag har precis varit ute och målat i 2 fönster medan Vidar sov.
Bara man gör nått litet varje dag så blir man ju tillslut färdig..
Och då menar jag ju inte tvätt, disk, mat och dammsugning och sånt som ständigt är liksom pågående projekt.
Jag vill åtminstonde göra nått, om de så är litet, för vi ska bli klara med allt byggande någon gång.
 
Jag slängde även ut stora lådan kycklingarna bodde i, så nu får de gå fritt i hönshuset med de stora hönsen.
 
Så har jag betalt in tävlingslicens för det kommande årets dragsäsong.
Jag har beställt mässinghakar och fixlock till nya draglinorna vi ska göra inför hösten.
 
Thommy har idag ringt och bokat HDED-röntgen för Bitchen och Wolf.
Så det blir av till veckan.
Vi har avvaktat med det ett tag för att passa in det mellan Bitchens löp.
 
Ja lite av varje har de hitills blivit idag.
 
Imorgon ska jag till stan och lämna in bilen,
de ska byta ut en ventil (motorlampan har lyst ett tag).
Som tur var går det på garantin :-)
Så jag och Vidar får fördriva tiden på stan medan de fixar med bilen..
 
Igår hade vi födelsedag här.
Thommy fyllde år.
Han fick en tröja av Vidar.
Av mej fick han en räkkryss på Vänern som vi ska iväg på en kväll nästa vecka :-D
 
Han skulle ju inte ha något kalas hade han sagt,
ändå fick han besök av vänner och familj igårkväll som alla hade så fina presenter med sej <3
 
Lite bilder sen sist:
 
Våra vuxna höns och ungtuppar som strax ska slaktas:
 
Jag :-)
 
Man och Vidar i Prästbäcken
 
Påväg till bilen
 
Vidar tuggar sked
 
Pappan skulle tappa upp badbaljan åt Vidar, men han va snabbare dit än pappan:
 
Thommys tårta:
 
 
 
 
 
 
 
2013-07-31 @ 11:41:22 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Malin Wederberg

Vilken smarrig tårta ^^ Tack för tackkortet. Jättefint!.

2013-07-31 @ 12:44:29
URL: http://darksess.com/
Postat av: Brittis

Alla - utom jag - kan göra sådana fina flätor *avundsjuk*.
Tårtan ser smaskens ut!

2013-08-02 @ 20:58:24
Postat av: Farmor Lena

Tack för den goda tårtan, hoppas Thommy blev nöjd med presenterna.

2013-08-07 @ 20:05:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0