Barnsäkerhet..

För någon vecka sedan satte jag igång att bygga räcke för vedspisen.
Den är ju i "perfekt" höjd för att ta tag i när man lär sej gå osv.
Sedan på golvet ligget klinkersplattor som gör ett farligt snubbelhörn.
 
Men nu är det igenbyggt och målat..
 
 
Vad Mamman kom på såfort bygget var färdigt var:
Varför satte jag inte reglarna stående istället?!
Nu blev det ju väldigt klättervänligt!!!
 
Jaja, de blir ett senare problem.
Nu kan man iaf inte snubbla på klinkerskanten eller ta tag i handtaget som är varmt på vedspisen..
 
 
Jag har även beställt 2 grindar till trappen nu, en att ha uppe och en nere.
Men, satan va dyra de är!!!
Om man har rätt så brett hål som vi har..
Får man ge typ 2000kr för 2 grindar och det är ju inte sååå kul!
 
Men nu blev de 2st i trä, de passar väll bättre in här i allt annat gammalt oxå
och de vart inte fullt så dyra..
700kr gick kalaset på istället, då jag hittade en rea-sida.
 
Vi får bygga lite special nere i hallen att fästa grinden i.
Annars är själva "dörrhålet" ett trappsteg upp och då kommer ju Vidar annars klättra upp och stå och skaka galler ett trappsteg upp och de blir ju ingen bra fallhöjd.
 
Ja en potta är beställd oxå,
tänkte börja träna med honom lite :-)
2013-07-10 @ 10:28:53 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Sofia

Åh :) Nu slipper jag också snubbla på klinkerskanten! :D

2013-07-10 @ 13:37:37
URL: http://svasa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0