Bad & Mat

Gårdagen spenderade jag och Vidar hemma hos mina föräldrar.
Där åt vi lunch, Vidar badade i poolen och jag tvättade bilen utvändigt, dammade och dammsög den invändigt.
Blekte även håret när jag var där.
 
När vi kom hem igår eftermiddag/kväll var Vidar så trött.
Han duschade och åt gröt vid 19:00 när han sedan bytt om och vi la han i sängen vid halv åtta sov han redan 5 min senare när jag tittade in på honom.
 
Vi hade pratat om att åka till Thommys föräldrars stuga på kvällen,
men det var nog lika bra att vi inte gjorde det eftersom Vidar var så trött och tyckte de va så skönt när han fick lägga sej i sängen.
 
När Vidar somnade gick vi ut och städade hönshuset.
Tömde ut allt spån, reden och hela baletten.
Så nu är där snyggt igen.
 
Idag sov vi till 8:30, då jag vaknade och började småprata med Thommy så även en mycket glad Vidar vaknade.
 
 
Ett favorit mellanmål just nu (hos både Vidar och mej)
Kör lite osötad a-fil i mixern ihop med typ en banan, persika, annanas, kiwi, passionsfrukt, blåbär och olika frön (typ solrosfrön, linfrön, sesamfrön).
Kallt och gött att äta i värmen.
 

Nu när det är varmt är inte heller gröt någon favorit frukost hos mej,
så nu ser de ut ungefär såhär:
Kvarg, kyckling & ägg.
Och mina gravid-piller (folsyra & järn)
 
 
Oså bilder på Vidar när han bada hos mormor och morfar igår:
 
 
Påväg hem från mina föräldrar igår skulle jag börja klura ut någon kvällsmat att veva ihop lite snabbt.
Man blir ju inte sugen på allt för tung mat i värmen.
 
Så jag snabbtinade en påse räkor när jag kom hem..
 
Thommy är iväg och jobbar och tränar nu.
Jag frågade om inte han kunde stå för middagen ikväll,
så han skulle väll in på affärn och hitta på nånting..
 
Skönt att för engångsskull inte tänka på, vad man ska laga för mat!!
Hoppas han hittar på något roligt! :-D
 
Själv har jag just förberett lunchen för dagen,
färskpotatisen ligger i en kastrull, likaså grönsakerna.
Fisken ligger på en plåt och en kallsås (gjord på kvarg ;-) ) står i kylen.
Så de blir bara att slå på plattor och ugn sen när de är dax för de..
 
Matprat idag?!
Jovisst!
Mat är ju en ganska stor del i livet och vardagen skulle jag ju vilja påstå..
 
 
 
 
 
 
2013-07-27 @ 11:00:31 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Brittis

Är väldigt förtjust i mat-prat så läste med intresse. Vilken tuff badring Vidar har, ser jätterolig ut!
Den frukosten - mixade röran - låter riktigt god, nu blev jag inspirerad.

2013-07-29 @ 16:02:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0