Fråga får svar..

Postat av: lisen

nått jag har undrat över är, ni åt chips och massa gott som man sett genom att ha följt bloggen ett tag och vips slog det om och ni numera äter massa nytiggt och väljer bort socker och äter heller aldrig något snacks, chips eller dylikt? eller har jag fel? hur kom den här förändringen? vad berodde den på och var det inte svårt att hålla detta till en början? och om ni blir bjudna på mat hos familj, vänner? hur gör ni då? avstår ni eller äter ni vad som bjuds? om ni kommer dit och ser en familjepizza ligga på bänken som ni alla ska dela på? :) hihi ett litet exempel. roligt och höra hur ni tän

kt kring detta och som kan bli till ett problem? när jag och maken träffar vänner och det står skålar med chips, godis och annat gott, tja, vad gör man?...nog slinker det ner alltid :)

 


Svar:

Jag har alltid varit en "salt-människa". Godis har inte varit såå tilltalande, men däremot chips! Första åren jag och Thommy var tillsammans åt jag nästan alltid en påse varje dag. Jag kunde byta bort ett mål mat mot chips. Jag har varit helt frälst i sånt som är salt typ popcorn/chips/pinnar mm.

 

Styrketränat har jag gjort i omgångar ända sedan mellanstadiet, då jag har problem med knäna och styrketräning trodde de från början skulle bota mina problem. Med åren insåg de att träning inte alls skulle lösa knä-problemen dock då det var mycket värre än de från början trott. Sedan vart det operation och rehab-träning. När de inte längre kunde hitta någon lösning att laga mina knän och jag inte längre "var tvungen" att träna, så började jag att träna på mina egna villkor så att säga. För att JAG ville. Nu älskar jag styrketräning. Det finns väll inget snyggare än en vältränad musklad kropp?!

 

Maten hänger ju defenitivt ihop med det hela. Och när jag lever ihop med en man som ska debutera i Classic Bodybuilding om några månader så blir man ju ändå mer inspirerad!! Om vi blir bjudna på mat hos andra äter vi givetvis det, så ingen behöver tänka på de. Förutom just nu då da eftersom Thommy går på diet, men han tar med sig sina matlådor. Men då kan vi istället försöka planera in middagar och sånt med vänner/familj på lördagar då även Thommy kan äta.

 

I söndags när vi hade vänner på besök bakade jag tex kladdkaka som vi åt (inte Thommy då). Igår var jag och hälsade på mina föräldrar, då hade pappa köpt semlor, så visst äter jag sånt. Men när man är hemma och kan välja helt själv vad man kan stoppa i sej blir det bara "skit" på lördagarna typ.


Hur ska jag beskriva det..

Nu är viljan större att bli musklig & tight och trivas i min kroppshydda så att säga, än vad viljan är att trycka en chipspåse.

2013-02-08 @ 12:17:00 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: lisen

det var en intressant läsning må ja säga:) kul att du svara!

2013-02-08 @ 18:06:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0