Måndagstur

Hej hallå!!
Sitter uppe i Nornäs med hundar och man sedan fredagskväll! Vi har de toppen. Under helgen har även mina föräldrar och bröder varit här uppe men de åkte hem igår..

Nu återstår en vecka här för oss..
På torsdag fylls stugan igen då både, jag mamma & syrran ska ut och åka Kärring-vasan på lördag! :-)

Provade skidorna lite i helgen och jag har verkligen NOLL-flås. Jag håller på att svimma såfort jag rör mej känns de som. Hehee.. Liten formsvacka skulle man kunna kalla de. Men bara jag kommer imål innan 18:30 så är jag glad! Skidor UTAN hund är helt enkelt inte min grej. Tänk om man kunde fått kört linkörning 3 mil, de hade varit kanon!!

Har kört lite hund i helgen men mer ska de bli. Det har både blåst och snöat så alla leder som var så fint uppkörda i fredagskväll har ju typ drivit igen.

Idag ska vi ut och prova nya 3-milsbanan. Hoppas vi hittar rätt, eftersom spåret drivit igen..
Sitter och väntar på att klockan ska närma sig tio och jag kan köra ner till Sörsjön och handla något vi kan grilla till lunch ute.

Kaiza och valparna blir kvar i stugan. Kaiza är i löp och hänger dessutom inte med mer än i bästa fall korta svängar. Hon VILL mer än hon orkar. Hon skriker av glädje när vi ska iväg sedan så lunkar hon bara på och håller knappt linan spänd. Antar att det är en kombination av ålder och hennes svåra allergi.. Hon har väldigt känslig hy och antar att det är en anledning till att inte heller tassarna håller :-/
Det är inte lätt att vara allergisk mot både kvalster, lövträd och gräs.. 


På med kläder förbereda hundar och sig själv för en tur i solen.
Bilder kommer antagligen framåt kvällen.. 
Kan hända att något MMS inlägg dyker upp under dagen oxå.




 
2012-02-20 @ 09:25:08 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0