Semestern slut och hundgårdsbygge

Idag är första dagen på jobbet efter semestern för Thommys del.
Själv är jag sjukskriven denna vecka ut, sedan har jag 3-veckors semester inbokad innan jag går på mammaledigheten. Fast de kan ju bli så att jag blir mammaledig tidigare istället. Vi får se hur den lilla behagar göra.

De känns ju lungt så att säga, bortsett från alla dessa sammandragningar, men iochmed att de alltid kommit så tätt sedan typ vecka 20 och jag känt av dem sedan vecka 12 så kan jag ju inte lyssna på dem känns de som.
I lördags räknade jag att ja hade typ 10st under 15min och sedan självklart mer resten av dagen också (säkert minst 30).

Dock börjar de ändra karaktär lite, iaf vissa av dem då de gör lite ont ibland. Ibland får jag jätteont (som om någon nerv kommer ikläm) Har ju inte så mycket att jämföra med, kanske huvudet som fixerat sej..?

Till helgen får jag förlösas i Karlskoga!! ..räknar ner dit. Lördag eller söndag.. Blir förvirrad över att alla räknar så olika. Endel räknar att beräknad förlossning är på 39+6 och andra på 40+0.
Så lördag eller söndag är karlskoga okej så beroende på hur man räknar.

Men vill gäärna att den väntar tills minst helgen därpå.
Här kan man också få olika svar.
Men har nu från vårdguiden fått fram att barnet beräknas som fullgånget from v 37+0. Fast "normal fullgången förlossning" from 38+0. Alltså räknas barnet inte längre som prematur om den kommer from 37+0.
De skulle ju kännas allra bäst även om den bör klara sej bra redan från v 36+0.

Har en ny tid hos BM på torsdag.
Thommy konstaterade igår att min mage är stooor! Han hämtade en ljusstake och ställde på den när jag satt vid köksbordet och sa: "Titta vilken bra hylla!"

Han byggde även klart tikarnas hundgård igår, så de fick flytta in.
Bitch verkade minst sagt nöjd, då hon älskar pinnar, gräva, växter mm.
Tänkte dela med mig av lite bilder från de.
Nästa helg kan husse börja med pojkarnas hundgård. 2st ska slås ihop i ett så den blir dubbelt så stor och något mer har vi även tänkt hitta på där inne, vad får vi klura lite till på.
Men nu bilder från tikarnas nya lya:







Gamla väggen gick förut över telefonstolpen.


Lite skuggande träd, stubbar
och sten ingår nu i nyadelen.


Blev mysigt tycker ja.


Hundgården är nu dubbelt så stor som innan.


Premiär.
Husse är med och provar spaningsstenen med Sila


Bitch i fällning som ni ser


Glada hundar undersöker..

2012-08-13 @ 12:15:14 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0