Nytt MVC-besök

Var hos barnmorskan igår igen. Nu är min "ordinarie" tillbaks efter sin semester igen.
Allting var bra, mamma fick följa med oss då hon var lite nyfiken och tyckte de skulle vara kul.

Kollade vikt, järn, blodtryck, socker, bebisens hjärtljud, symfys/fundus-mått..

Har inte gått upp mer än några hg sen senast i vikt, men inget barnmorskan har något emot. Hon sa räkna med att gå upp ca 1kg till innan "den" är klar. Sen får vi väll se sista veckorna om de blir lite extra i vätska också ev.

Trots att jag varit sjuk (feber och förkyld) i en vecka och att jag inte tar några järntabletter så var järnet bra. De låg på över 130 någonting och BM var mycket nöjd och sa att jag säkert hade högst värde av alla här i rummet :-)

Blodtrycket var som vanligt de också. Sockret var bra och låg på typ 5 någonting tror ja.

Hjärtljuden lät så bra, dock uppfattade jag nog inte om hon sa någon siffra på dem.
De tror jag inte att hon gjorde denna gång.

SF-måttet låg nu på 31cm.

Hon kände och klämde och konstaterade att bebisen ligger med huvudet neråt och kikar åt höger (från mitt eget håll sett) och benen går uppåt böjt åt höger. Bebisen har antagligen legat så senaste månaderna då rörelserna alltid känns typ samma på samma ställen. Den har alltid sparkat hårt in i revbenen på höger sida (där fötterna alltså är) och jag känner mer som ett litet pill så långt ner i magen man kommer på höger sida (händerna?).

Så jag tycker den gott och väl kan stanna i den positionen nu och inte få några ideér om att snurra runt nu när den som sagt legat ner med huvudet så länge.
Jag fick känna vart huvudet var och blev riktigt förvånad att de är sååå långt ner!!
Känns som de inte va många cm kvar neråt ju!

Hon konstaterade även att jag faktiskt inte fått en enda bristning..
"Än" la jag själv till.. är rädd att de kommer komma på slutet..?!
Men håller tummarna såklart!

BM avslutade med att säga att hon inte hade något alls att klaga på. Allting var såå bra!!
Fick åka upp till sjukhuset till lab efteråt och lämna ett blod till blodgrupperingen..

Ja imorn går ja in i vecka 35. 
Tiden går fort!!
Så om alltså 2 veckor imorgon får jag föda i Karlskoga och behöver inte åka till Karlstad :-D
Och om 3 veckor imorgon kommer inte bebis längre räknas som förtidigtfödd utan är liksom "klar".

Okej, de har inte gått fort egentligen..
Men ändå har de gjort de på något sätt?


 
2012-08-03 @ 19:42:27 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0