Ny kur

Började dagen med ett besök i Kristinehamn. Divines rumpa är fortfarande inte bra trots 10 dagars penicillinkur som slutade igår. Vi fick en ny tid vid tio idag när jag ringde i onsdags. De fick bli en ny spolning av bölden samt ytterligare 10dgr med penicillin. Hoppas den nu vill bli bättre!!

Jag frågade återigen om jag inte själv ska försöka spola de rent när såret fortfarande är öppet. Men nej, de ska bara vara. Och när väl hålet på bölden läkt ska jag istället tömma analsäckarna (försiktigt så inte såret spricker upp). Får hoppas det går bättre denna kur. För de kan inte va roligt att ha ont i rumpan!!
Ja nu visar hon dock inte att de gör de minsta ont, inge allmänpåverkad eller sämre matlust eller så. Hon är lika go och glad som vanligt. De är ju iaf bra de!!

Blir Fredagsmys här när husse kommer hem.
Först ska vi snickra vidare i bastun. Tänk om sittsarna kan bli klara idag!! ..kanske, de beror på hur pass tidigt han är hemma (om han ska träna eller ej).
Skulle vara kul att prova den mer på riktigt. Nu har jag ju köpt stenar till aggregatet så man kan ösa på vatten också, innan när vi provat den har vi fått kört torrbastu.

Sedan blir det goooood mat.
Film och chips & dipp :-)

Imorgon åker Hero hem. Hans husse kommer idag hem från semestern och kommer och hämtar honom efter 10 dagar här.
Han har varit en liite bortskämd hund kanske, kan så dock bli när man är ensamhund :-D
Men nu har han blivit hundgårdsvan, är helnöjd i hundgården och säger inte ett pip om det. Så det kan ha varit en nyttig vecka för honom här. Tidigare hade han bara sovit ute 2 nätter totalt. Här har han sovit alla nätter ute med de andra.

2012-08-24 @ 13:06:50 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0