Äventyr på gång..

Jag har långledigt denna helg. Tog helg redan igår vid lunchtid, torsdag.
Imorse var jag uppe tidigt ändå, har städat hela huset, packat de mesta och nu ska jag ut till hundarna och även städa bilen innan husse kommer hem då vi drar.

Bitch blir med oss. Vi börjat trippen till Hedemora. Där vi ska hälsa på vän och valpköpare Peter. Ska bli jättekul att träffa honom och valpen Hero! Därför vi även tar med syster Bitch så de ska få umgås lite.

Lördag lunch åker vi vidare till Sala och går en guidad tur nere i Silvergruvan. Sedan är tanken att vi ska duscha och göra oss i ordning inför kvällens middag. Sedan spenderar vi natten nere i gruvsviten, som är världens djupaste hotellrum. Besöket i Sala silvergruva är en bröllopspresent som vi fått från Thommys familj och släkt.

Bitch blir inte med till gruvan, utan stannar hos Peter och brorsan en extra natt.

På söndag fyller pappsen år, så då blir det ett besök dit :-)

Kommer att bli en rolig helg, som vi sett fram emot länge!! Kommer såklart att sakna våra kära hundar här hemma, men de har passning så de ska väll gå bra!! :-)

Innan vi skulle somna igår, så låg jag och funderade lite. Hm, undra va de finns för typ av dass där nere i gruvan. Jag som (i nuläget) måste upp och kissa iaf 2 gånger per natt. Hoppas de inte ligger långt bort, så jag går vilse där nere i gruvan..
Finns ens ljus mer än stearinljus?? Jag konstaterade att jag tar pannlampan med mig. För inte vill jag komma bort mej där nere i gångarna!!

Sedan har jag blivit varnad för "Gruvfrun" ..jag hoppas hon är snäll!
Fick höra på facebook av en som gjort dagsbesök där nere att hon minsann inte skulle vilja spendera natten där..
Jag hoppas gruvfrun blir glad av att slippa sova ensam.
Det som känns lite sjukt är att där finns bara en svit, vi kommer sova alldeles ensamna därnere.
Ingen mobiltäckning finns utan vi får någon typ av kom-radio om vi behöver få tag i någon ovan mark.
Thommy konstaterade fort (då mitt illamående kommer lite akut ibland) att jag även ska packa med spypåse
"så du inte spyr ner överallt därnere.."

Jag misstänker att de kan komma att bli en upplevelse över det vanliga, vilket är kul då det är en bröllopspresent som vi säkerligen kommer minnas föralltid..

Undra va vi ska göra därnere själva? Sjunga? ..nej de kanske inte frun gillar..
Spela kort? ..ska man packa kortlek? ..eller är det att förutsätta att vi får tråkigt i bara varandras sällskap?


Va gjorde egentligen grottfolk förr i tiden tro?




Bild på några av mina käraste


2012-04-20 @ 09:23:28 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0