Söndag

Hej hallå!!

Idag har vi haft syster med familj på besök. De kom och fikade och firade min födelsedag och tittade givetvis på valpisarna.
Jag fick såå fina presenter :-D Massa teckningar, riskakor och Dolph Lundgrens bok "Fit forever". Boken ser jag mycket framemot att läsa!!

Efter fikat gick vi ut i valphundgården och tittade och gosade med busfröna. Blir mer och mer imponerad av Sila. Även om jag givetvis VET att hon är suverän, så blir man ändå stolt när hon sköter allt exemplariskt. Men man tänker ju att de är ju hennes första kull och att hon kanske inte är så rutinerad då.. Men JO de är hon!
Malamuter är facinerande varelser!

3 små barn som går runt och pillar, tittar, tjoar och klappar de små, plus vi vuxna. Sila va inte de minsta bekymrad över detta utan tyckte att de va kul med lite uppmärksamhet och flera som kunde klappa på även henne.

Och valparna lär sej hundspråk snabbt.
Ja de lär sej ju allt snabbt.
Imorse fick Sila fryst lax att mummsa på och ville då vara ifred och inte dia de små just då mitt i maten. De kom trotsallt smygande och försökte sig på att tutta lite,
då sa hon ifrån med ett morr och valparna la sej ner och backade undan. 
De är häftigt att se hur tiken uppfostrar de små :-)

Även vid matning så verkar våran "Wolf" vara rätt så ivrig och de har hänt att hon får säga till honom då och då, de är effektivt för han lugnar snabbt ner sig. De har riktiga gaddar i munnen nu, så då gäller det att vara snäll när mamma matar.


Ja, man kan sitta hos dem länge och väl och bara njuta av allt man ser.
Underbart!!

2011-11-13 @ 16:30:59 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Brittis

De är helt enkelt underbara mammor, de där duktiga malmauttikarna. Sila låter som en av de bästa.

2011-11-17 @ 16:55:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0