Tisdag 17 Maj

Jobbat på jobbet och jobbat hemma idag. Idag var första dagen utan byggarna, och de va minst sagt tomt! Inget morgon kaffe vid 9. Inget förmiddags kaffe vid 11. Inget fullt lunchbord vid kl 13. Tycker ni får komma tillbaks, nu är de inge roligt längre!
Men nu är bygget färdigt, så de lär inte hända. Som tur är får vi ses alla ännu en gång på kick-offen i helgen.

Jag har reflekterat lite över de här med sommaren och vintern. Som jag gör ganska ofta. Just för att folk tycker jag är lite knäpp för att jag är en vinter människa. Folk undrar vilka veckor jag ska ha semester och när jag svarar, jag tar ingen semester på sommaren, då tittar de på mej som om jag hade en konstig sjukdom eller något.

Iprincip alla människor klagar när det är vinter. Usch de är så jobbigt att skotta snö! Och mer och mer kommer det bara.
Men hallå!! ..är det något mer "slitsamt" som ni får göra på vintern?!

Asså kan ni människor som tar era 4-5 semester veckor på sommaren verkligen mena att ni bara gör roliga, avslappnade och utvilande aktiviteter?!

Den svenska sommar-semestern brukar till ganska stor del bestå av arbete i hemmet eller på gården skulle jag vilja påstå!

Det är ved som ska huggas, vindskivor som ska bytas, bättra på med lite färg på huset, om inte annat måla om det helt. Byta de där trasiga tegelpannorna på taket, plantera växter i trädgården, bygga ut altanen, glasa in altanen, klippa gräsmatten x antal gånger, fixa med båten/husvagnen, jag kan nog komma på hur många grejer som helst.

Och så säger ni att vintern är jobbig?!
..för att man får skotta snö kanske 10gånger?!

Det fattar jag inte!
För inte bär du väll ut en stege och ställer dej och byter de där vindskivorna i -20 grader i snön?!
Man behöver ju inte ens tvätta bilen!

Hur kan vintern vara så jobbig?! Skotta snö som är så roligt. De är friskt och skönt ute. Man bestämmer själv temperaturen genom att klä på sej olika mycket.
Man kan tända en eld utan att oroa sej för skogsbrand och bara mysa!

Nä tacka vet jag vinter semester.

Vad skulle jag göra om jag tog semester på sommaren?! Sitta på en stol och lukta svett?! För inte kan man krypa ur skinnet när de blir för varmt? Nä, man kan inte reglera alls hur varm man vill vara.

Hade någon tvingat mej att vara ledig på sommaren hade jag nog dött av deprission, fy va hemskt!

I eftermiddag har vi sätta taklist här hemma. Så nu är alla taklister i huset på plats, utan en liten snutt kvar på loftet. Stiften tog tyvärr slut. Ska se om vi kan få tag i fler imorgon.
Ja de finns inte alls mycket kvar att ordna här i huset nu.

Så när alla ni går på er semster och ska börja slita hemma, då jobbar jag gladerligen på jobbet och kommer hem och sätter mej på en stol med frysdörren på glänt och andas in is och lite vinter doft.

Nedräkningen av sommaren har börjat!!


Lyssna och njut     <---     (klickbar länk)





2011-05-17 @ 22:24:32 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Brittis

Bra skrivet om att folk jobbar häcken av sig å sommarsemestern, för så är det ofta! Jag vet att du gillar vintersemester mycket bättre. Själv skulle jag vilja vara ledig både sommar och vinter men det går inte (får inte välja så). En sak med vintern tycker jag inte om och det är mörkret. Alldeles för mörka mornar och kolsvart redan vid 15-tiden. Men när ljuset kommit och snön ligger vit (februari sisådär) då håller jag med dig till 100%. Ha en bra sommar, det kanske inte blir smällvarmt :-). Kram!

2011-05-18 @ 14:23:56
Postat av: Syster

EEEEEEXAKT!!! Hösten är dock min favorit för semester... eller ja.. halva i september kanske och halva i januari! JAG HATAR att klippa gräs!!!!!!!!!!

2011-05-18 @ 15:59:53
URL: http://svasa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0