Onsdag

Idag jobba jag till halv 2. När jag kom hem blev de lite utomhus-aktiviteter. Hundarna fick springa lösa och busa, medan jag städade, såga sly, kratta, plocka bort grus från gräsmattan mm. Tog även bort tallriset och ljusslingor. Sånt hör väll till vintern antar jag.. Har länge försökt bevara vintern här men de känns som något motarbetar mej..?

Har planer på att låta min konstgjorda snölyckta ändå få stå kvar, så man inte blir helt deprimerad ;-)


Gick in och lagade kvällsmat och hann precis klart lagom till Thommy kom hem från jobbet.

Kom även på att vi hade stopp i handfatet i badrummet och tänkte att de va bäst att göra något åt de. Thommy är så äckelmagad att han inte pallar sånt. Så jag satte mej och skruvade isär avloppsröret och gjorde rent behållaren till de. Ändå va inte stoppet borta..? Skruva lös igen och tittade in i de raka röret. Hm där satt något....
Pillade och drog och får ut en sked!

Börjar skratta, samtidigt som jag funderar på Vem som ansträngt sej och pillat ner en sked i avloppsröret..?

 

Misstänker att de kan vara något barn som varit här. För varför skulle jag eller Thommy stoppa i en sked där?
Jag kan iallafall inte minnas att jag tryckt ner en sked där..?


Har precis varit duktig och beställt styrlederna till Lancern nu också, de stod att de skulle komma inom 3-10dagar.




Tiden idag har jag även fördrivit med att gå med penna och block och studerat vårat hus.
Tog rum för rum och tittade vad som saknades och noterade..


Får ju hem byggare snart på Kalas. Då kan de ju inte se för illa ut.. ELLER?!


De vart faktiskt inte såå lång lista som jag faktiskt från början trott!! :-D *skönt*

Så imorn ska jag iväg och köpa lister, färg OCH Latex, många många tubar!!!
Hoppas på fint väder i helgen för då ska jag måla, måla och måla huset utvändigt. Tänk va skönt om iaf de kunde bli färdigt.


Har 2 rum som ska tapetseras om. Men de får faktiskt vänta. Inga rum som vi är i iallafall. De ena brukar min lillebror ha när han bor hos oss och de andra solar jag bara i. De ena ser ju förjäkligt ut. Jag har börjat måla, så tog färgen slut.. sen har jag bara lagt ner. Så de är randigt i vitt :-) Men de syns inte när de är mörkt bara i dagsljus.

Nä nu blir de lite Rederiet. Vi är redan på säsong 19 (av 20) Va ska jag göra när vi sett färdigt alla avsnitten? Kommer ju få abstinens.. :-( ..nu blir de avsnitt 290.

 

2011-05-04 @ 20:19:09 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Sofia

hmm.. misstänker vår bror? Mina barn når väl knappt upp? eller... :)

2011-05-04 @ 21:03:48
URL: http://svasa.blogg.se/
Postat av: Heken

Tre kronor kanske? :-)

2011-05-04 @ 22:11:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0