Bolaget-Videviken-ElJörgen Kickoff

Inlägget vi alla längtat efter/bävat för/funderat på?

Ja de har varit lite tyst här..

Men idag har jag mycket att berätta, vilket innebär att jag inte blir jättetyst i mitt inlägg!

Fredag åkte fästkomittän (bestående av Ida & Magda) och handlade.

Ja dehela började egentligen flera veckor tillbaka, med planering av agendan som hela gänget bidrog till. Vi gjorde en laguppställning. Fast vilka som gjorde den är lite oklart. Jag bara vet att en morgon när jag kom till jobbet fick jag höra hur lagen såg ut.

Lag 1: Jarmo & Anki
Lag 2: Ida & Magda
Lag 3: Lasse & Linda
Lag 4: Jörgen & Vicky

Någon, (var de Lasse & Anki?) kom på namnet till mitt och Madgas lag. Eftersom vi båda dricker Norrlands skulle vi heta något med det. Sedan kom de på att vi var ända laget bestående av 2 tjejer..  Från ett litet internskämt (eller va vi ska kalla de) ploppade då idén "Flatöl" upp.

Ida & Magdas lagnamn: "Norrlands Flatöl" skrevs till protokollet.

Vilket efter några dagar skrivits om till Norrlands Flator (?)

Jaja. Magda och jag tog de här med vårat lag och lagnamn på största allvar och började genast smida planer om vår landslagsdress..






Detta får väll ses som våran Hemma-dress eftersom iaf en av flatorna var på hemmaplan. Inför nästa kalasering med 5-kamp får vi styra upp en borta-dress!

Fästkommitän åkte iaf och handlade på fredagen:




:-)

Magda kom tidigt på lördagen för vi skulle hinna fixa iordning med mat, 5-kampen, tipspromenad mm.

Vi laddade upp inför kvällens tävlande med en vitamin- och energirik lunch!




Mat ! (observera inga doping preparat!)



Eftermiddagen kom och de gjorde även resten av gänget. Vi mjukstartade med ett bildspel som Bolagsbrudarna stod för. Vi hade stannat på jobbet en kväll och spexat till lite kort bland annat. Duktiga Linda redigerade ihop hela bildspelet och de vart ju klockrent!!

Kan bjuda på några bilder ifrån det:

 


(Lite internt) Bild som ska illustrera "nyp i rumpan" incidenten!




Även denna bild tillhörande denna incident



Oså lite byggbilder

 

 

























Efter bildspel blev de tipspromenad, där jag tror nästan alla bidragit med frågor. Jag och magda hade tidigare under dagen hängt upp frågorna. Men 2 utav dom ville inte ägarna lämna ifrån sej, så dom fick de hänga upp själva innan själva rundan började.




Början av tipsrundan



Ja eftersom rundan var ganska lång, och rätt så påfrestande för den som inte låg i absolut topp-form. Var vi tvugna att lägga en vätske-kontroll efter halva banan, för att minimera risken för att någon skulle tuppa av!

 


OBLIGATORISK VÄTSKEKONTROLL OCH 15MIN VILA!




Efter ha passerat 16 frågor kommer vi till de 2 sista frågorna.. Eftersom de va så fint formulerade måste jag ju skriva dom:


 

FRÅGA 17

Vem av dessa 3 gentlemän slickar bäst?


1. Jarmo
Ledarhingst med hett temperament, svårstoppad OM han kommer i ledning. Enda orosmolnet är att han har visat tendens till att bli för ivrig med otakt som följd och då går de inte som han vill.

 

X. Lasse Finns inte så mycket att säga, äldst med rutin och erfarenhet i överflöd, dessutom i särklass flinkaste tungan. Ett varningens finger dock för glojärnen som kan imma igen och strula till det om det börjar gå trögt och han blir svettig. Oklart om skägget är till för eller nackdel.

 

2. Jörgen En seg och uthållig norrlänning med en räv bakom örat (Norrlands flator varnas). Får han bara kontakt med ledningen utan att de blir kortslutning (knappast troligt) kan han vinna.

 

 


FRÅGA 18

Vem av dessa 5 förtjusande damer suger bäst?

  
1. Ida Ung pigg och energisk, får hon bara ordning på de långa håret så det inte trasslar in sig i något kan det gå hela vägen, dock ett frågetecken för uthålligheten då hon tvingades bryta sin senaste start då hon fick problem med både stak... & glid, kan vara för lite tränad.

 

Mellan 1 & X. Magda Trots sin litenhet har hon ett fast grepp och gott handlag, envis som få och ger sig inte förrän det går även om hon trivs bäst när de flyter på. Kan vara lite väl hårdhänt. (Favoritmusik Titanics ledmotiv)

 

 

X. Linda Startsnabb med sina lätta fötter, stor vinstchans, kör alltid så de ryker....NEJ fast det ryker. Enda risken är att hon ibland kan trassla in sej i ett verbalt övertramp. Har inga stående problem i övrigt.

 

Mellan X & 2. Anki Har hållt på ett tag nu och börjat nosa på Sverigeeliten. Ser dock för mycket hinder på vägen och krånglar lått till det i onödan. Om hon satsar mer energi på röret så kan de gå. (funderar på att byta Kineserna mot en Nordsvensk)

 

2. Vicky Aldrig har så många vetat så lite om ...någon. Ett outforskat kort som kan överraska. Enligt lösa rykten extremt tävlingsinriktad och satsar alltid på seger och kan göra vad som helst för att lyckas.

 

 

De 2 sista tipsfrågornas svar var upptill bevis.

Fråga 17
Vem slickar bäst:

 









Fråga 18 deltog jag ju själv i så inga bilder finns (tyvärr?). Det gick ut på en Öl/Cider drickar tävling med trasigt modifierat sugrör!


Jag hade inte räknat med denna lilla tävling och vi kan väll säga att den sabbade starten lite av första grenen i 5-kampen som hette: Backen



Laget skulle ta sej fram på 2 dricka backar. Om man nuddar marken får man starta om från start.


Efter att ha sugit i sej en öl på mindre än en minut så började de att snurra till lite i mitt huvud.



I första start gick Norrlands Flator ut mot Jarmo och Anki (Schefrarna).




Ja de började fint. Ända tills jag böjde ner huvudet och börja
flytta backen och fick ett fint snurr i huvudet.

 


Ja varje lag hade sin egen stil:

 




Afrodans stilen






Svandyket





Titanic






Jag vet inte riktigt vad jag ska kalla denna. Men så länge
man inte nuddar marken så är alla medel tillåtna.




Åter tillbaka till första start. Schefrarna Vs. Flatorna



Vi har kommit en bra bit på väg, ja då snurrar de till rejält och jag drar med mig min lag-flata ner i marken..




Vi föll som 2 tomma burkar norrlands i vinden.

 

De var bara att börja om från början. Medan Schefrana redan kommit halvvägs!! Det var bara att byta taktik. Jag var för berusad för att vara aktiv helt enkelt. Magda fick göra jobbet och jag fick ta ett stadigt grepp och bara lyda order.

 

De va då vår andra stil "Röv-greppet" blev offentlig.



Jag bara höll hårt och blundade! Och vi kom ikapp!!!!

Magda höll komandot!

GÅ! (hon flyttar om backen) GÅ! (hon flyttar om backen) GÅ!








Vi knappar in



Vi gick om och vi vann!!
Vi gick alltså vidare till final i denna gren trots att vi tvingades att starta om!

 


Nästa heat:


Eftersom vi blev en man kort, fick Anki hoppa in i ännu ett lag.



Anki och Jörgen (Elskling.se) Vs. Linda och Lasse (Praktikanterna)





Elskling.se var snabba iväg!

Medan de gick lite trögare för praktikanterna..

 

 


Hur göra nu?!



Detta heat vanns av elskling.se som fick möta Norrlands Flator i en final.

Och där ni!!!! Hade jag nyktrat till mej!! :-O Och även jag kunde vara aktiv inom laget, de gick som faen och vi kammade hem segern!!


Nästa gren luftgevär





Vilket även denna gren kammades hem av Norrlands Flator!!
Vi var de ända lag som satte alla våra skott i tavlan!!


Gren nummer 3 hade vi döpt till Säcken.

De gick ut på att ena personen i laget skulle vara iklädd ett regnställ. Båda lagkamraterna ska ner i säcken och ska få av sej regnstället och få på regnstället på person nummer 2 och sedan ska båda ta sej ur säcken och göra detta på så kort tid som möjligt!

Alltså personen som gick ner i säcken iförd regnställ ska komma upp utan regnställ, och den som kröp in utan regnställ ska komma upp med detta på sej!




Linda och Lasse byter regnställ i säcken.



Denna gren vill jag minnas att Norrlands Flatorna missade vinnartiden med 1 sek?!

Jag fumlade med dragkedjan som inte ville upp. Följt av luvan som skulle knytas och jag hade hår ut genom ansiktshålet och knöt bara knutar på mitt eget hår hela tiden...


Ja men vi lär ju låta något annat lag vinna någon gren också.. För att inte riskera dålig stämmning i gänget.


Gren 4 flytta ärtor med sugrör.

Vill minnas att vissa var sämre/bättre än andra. Lite otippad utgång.. Kan säga att vissa chokade med sina talanger respektive icke talanger... :-D


Gren 5 blev aldrig genomförd eftersom Flata nr 2 blev så hungrig.

Så Segern i 4-kampen gick såklart till Flatorna!!



Flata 1, Seger Pose


Grillhäng

 

 

 


Bugg!



Bad!


Vill Tacka ALLA för en Super Trevlig och Rolig eftermiddag/kväll!
Detta måste göras om!!!!!!!
Och tack för alla fina presenter, Vin, Blomma, Vasalopps-Skida!!



Och man får ju inte glömma den fina trofén!









..kommer sakna tiden som var..
Men den kommer ligga varmt bevarad.
Inväntar nästa initiativ för en reunion..

2011-05-22 @ 20:12:20 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Linda

Haha :-)

Så kul och så klockrent!

2011-05-22 @ 21:54:15
Postat av: Sofia

Ni verkar iaf ha festat som om jorden skulle gå under! :D Det är helt rätt inställning!

2011-05-22 @ 22:58:58
Postat av: Lasse

Assoshit va bra

2011-05-23 @ 16:28:44
Postat av: ulrica ö

vilket fiiiiint pris ni fick!! ;) :D

2011-05-23 @ 21:58:48
URL: http://malamute.nu
Postat av: Brittis

Det kan man kalla party!

2011-05-25 @ 13:14:28
Postat av: Anonym

Hejsan!
Vart fick/beställde ni "norrlands flator"-linnena? :)

Jättegulligt om du svarade! :)

Svar: Dom gjorde vi själva. Jag gjorde om loggan i datorn sedan skrev jag ut på specialpapper (som man kan köpa på någon bokaffär/nätet) sedan stryker man på det på valfritt plagg..
Ida Vähäsalo

2013-05-14 @ 10:00:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0