Rört-på-fläsket-dag!

..ja en sånn dag har jag haft idag! Dagen började med en liiten sovmorgon. Med extra betoning på: liten, då jag vaknade och klev upp kl 07.00. Kunde inte somna om efter min man pussat mej hej då för att åka till jobbet.

Jag åkte hemifrån strax efter kl 9 och mötte upp syrran med sina 3 kottar och min storebror på badhuset. Brände några timmar där :-)

Sen hem och slängde i mej lunch bytte snabbt om och rotade fram cykeln ur boa. In med hojen i bilen och åkte in till Storfors. Där jag parkerade på ICA och satte mej på cykeln och trampade vidare mot Thommys jobb.

Våran väg är helt täckt av is så de är ingen höjdare att cykla härifrån än så länge, därför jag tog bilen in till Storfors och startade där. Trodde inte jag skulle hinna så långt innan han slutade jobbet och skulle möta mej med bilen, men jag hann faktiskt cykla hela vägen fram!

Jag hann precis ta av mej väska, hjälm (Ja, ni läste rätt, jag var duktig och använde cykelhjälmen idag!!) och sätta mej i bagageluckan och äta en banan.
Sen kom Thommy gåendes mot bilen och hade slutat för dagen.

De blev alltså en cykeltur på precis 20km stod det på GPSen. Lagom sträcka för cykelpreimären i år.  
Vi styrde vidare mot gymmet.
När jag klev ur bilen kände jag att jag redan hunnit bli lite stel. Men de gick bra ändå. Körde lite mer ben på gymmet och lite biceps, triceps. Sen vart jag såå grymt hungrig att jag bara väntade på att Thommy skulle bli klar så vi kunde åka hem.



Biking



Imorgon blir en städa hundgårdar och mysa-hund dag! Svårt att köra här nu, är väldigt blött på sjön och alldeles för isigt på vägarna. Men snart så, ska väll barmarkssäsongen dra igång!

 

Tog inte med någon hund på dagens tur eftersom första 12km var på stora vägen med bilar och lastbilar som passerar hela tiden. Ingen hundvänlig väg! Men bara grusvägarna tinar upp så kan man åka en skogsväg till Thommys jobb ända hemifrån oss, så då får någon hund bli med!

Förväntar mej att dagens hojing kommer ge mej rump-ont tills imorgon!

 

2011-03-21 @ 18:59:30 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Robin

Jäädrar vad hurtig :-D Heja!!

Det är lite synd att det inte finns nån grusväg ända upp till vår stuga, (som längst kan man cykla till "Jordkullen-busshållsplatsen" vid ladugården på rv. 26. via Storfors, basta och upp mot jordkullen/badplatsen.) Sen är det ca 1 km till stugan som man får cykla på stora vägen.



2011-03-22 @ 05:09:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0