Karlar & Brunst-skrik

Hm, jag ska nog allvarligt talat se över de där med att låna ut bilen till gubben.
Från början va ju Lancern min bil, som ja köpt för egna pengar utan lån.

Eftersom karlar inte alltid är så pedanta av sej lånade jag nästan aldrig ut den till Thommy för den va alltid så skitig och full i skräp när jag fick tillbaks den. Så han har fått köra sin egen bil forden/volvon/pickisen och allt vad de varit.

Men sen så skaffade vi ju lastbilen/bussen. Som de blev att jag började använda. Och ja älskar att köra den. Sitter så skönt i en lastbilsstol som gungar härligt och man ser ner på alla man möter :-) Är nästan i höjd med lastbilarna så då kan ja få känna mej som en i gänget och vinka oss "kollegor" emellan.

Så nu åker Thommy lancer på heltid.

MEN!!! Igår skulle vi åka iväg och hämta kött till hundarna, vi tog givetvis lastbilen för att lasta in allt lätt. Och jag säger till Thommy: "kör du så får du se va pärlan går för".

 

När vi nästan är framme och bara har en korsning kvar till parkeringen, så skriker Gubben: FAN DE FINNS JU INGA BROMSAR!!

De är väll klart att de gör!! skriker jag tillbaka!!

 

Vi stannar tillslut och jag säger, där ser du ju!! ..vi stanna ju visst!

Ja, men de hände ju inget när ja trampa plattan i bott! svarar Thommy.

 

Dumheter tänker ja, jag kör ju bussen flera gånger om dagen o de är fasen inget fel på den!! De är bara Thommy som inte kan köra.

 

Står i sista korsningen och de är vår tur att åka. Och nu får han inte heller i någon växel!

Va fan de funkar ju inte skriker Thommy

MEN NU FÅR DU VÄLL TA O GE DEJ! Ska jag köra bilen åt dej!?????!!!!

 

Ja vi kom fram tillslut. Thommy lyfter på huven och konstaterar att de är dåligt med bromsvätska. Vi kollar under och konstaterar att anledningen till att bromsvätskan nästan är slut är att de sprutar ut under bussen.

 

Jädra karlar, jag skulle kört själv!

Så nu blir de cykel för min del, till jobbet framöver tills bussen är lagad. Fast egentligen borde de va Thommy som får hoja eftersom de va han som gjorde sönder min lilla fiiiiiina buss!!



Min lilla snutte bil som bara vill ha lite ömhet & kärlek.
Så kommer en karlslok och maler ner plattan i bott så ho sprang läck!



De har varit lite svårt att sova ostört här ett par nätter. De kan va ett jäkla liv att bo mitt ute i skogen ska jag tala om för er. Igår kväll stod jag ute bra länge i kolsvart mörker och tittade upp på en stjärnklar himmel.

 


Men med ett jäkla oväsen runt omkring mej från alla håll. Inte konstigt att hundarna haft så svårt att sova nattetid!

Från skogen bara några hundra meter bort hördes skrik från en räv som verkar fått kåtslag. Han skrek och skrek och skrek, de låter väldigt skumt! Typ som en karl som ligger där inne o skriker.

Ja inte en karl i brunst. Utan en karl som håller på att bli slaktad!!

Ja nu har jag iofs aldrig hört hur en karl låter när han blir slaktad, men jag kan tänka mej.


Jo iallafall, förutom räven som verkar hakat upp sej så har vi ju sjön 5meter ifrån huset.

Vet inte om ni alla har hört när Isen Sjunger? Det är ett riktigt konstigt ljud. Jag tycker de låter som något rymdljud. Riktigt skumt. Varvat av att den sjunger så smäller de och brakar rejält.


Isen låter konstant, börjar på kvällen och ger sej framåt morgonen och låter bara stötvis under dagen.
Det är så sjukt att de kan låta så mycket och så högt. De hörs ända in till vårat sovrum, så hög ljudvolym är det.

Här kommer ett ljudklipp så ni kan höra på ett ungefär vad jag menar.

Om ni tänker bort "knastret" och hör de skumma ljudet bakom.
De låter ungefär som om man svingar något fort i luften.


(klicka på länken nedan:)
IS-ljud

Lägger ni dessutom på riktiga smällar, en kåt räv & 6 malamuter som ylar och skriker, då vet ni hur vi har det på nätterna!

2011-03-31 @ 09:33:21 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: ulrica ö

HAHAHAHAHA du skriver ju för kul! :D :D

hörde inte nån räv på klippet, dock vet ja oxo hur isarna sjunger - tycker det låter riktigt obehagligt, här är det ju tre olika sjöar runt, så man hör det i riktig "sång" . men ännu så länge har vi ju snö på isarna, så de har bara varit en vända med sång i år. kommer väl senare i vår för oss..

2011-03-31 @ 12:56:04
Postat av: Brittis

Det är livat på landet,läser jag :-). Så är det och folket i stan' tror att det är där saker händer!

2011-04-03 @ 17:51:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0