24 Mars

..är det idag. Idag fyller min lillebror 10år! Tänk va tiden går. Ringde honom imorse innan han skulle åka till skolan och jag sjöng "Ja må du leva..". Han skrattade konstant hela tiden medan jag sjöng, varför vet jag inte riktigt..? Var han bara glad att jag ringde eller var min stämma så otroligt vacker kl 06.30 på morgonen?

Jag har iallafall varit på jobbet en sväng och släppt in byggarna. Nu hemma igen, har precis matat hundarna med varsin öring och tagit hand om disken. Nu ska jag sola lite och försöka hinna röra lite på mej innan de är dax för jobb kl 14 igen.

Jag har ju som tur är min målbild att titta på för att bli motiverad varje dag, den hänger i köket.
Och snart är jag väll där.. eller va tror ni? ;-)




Behöver möjligvis sola lite mer, om inte annat köpa en flaska soya..
Och skaffa mej en glitterbikini! Men de är ju snart gjort.. Snart är jag där alltså! :-D

Inatt hade vi Sila inne. Vi brukar alltid ha hund/hundar inne när vi är hemma. Men eftersom de inte blir så mycket sömn när flera är inne nattetid är de väldigt skönt att ha en åt gången.
Eller det beror iofs på hur vi kombinerar hundarna inne.

Vissa kombinationer = bra sömn
Andra = Ingen sömn alls alternativt lite sömn med mycket störningar!

Vi har iallafall konstaterat att Sila och Iluk inne samma natt är ingen höjdare. Iluk vill göra precis som Sila gör. Så när Sila krypt tätt intill mej för att somna kommer även iluk och ska ligga minst lika nära, vilket resulterar i att jag blir halvt kvävd, har 2 malamuter liggandes på mej, päls i hela munnen, täcken åker ner på golvet, husse åker ner på golvet mm.

Jag sa givetvis till dom tillslut att gå ner, vilket de lyssnade på. Men såfort jag somnat kommer en tass, fortsatt av att hund ett kryper/ålar sej upp i sängen, följt av att hund 2 studsar upp i sängen och där är alla vakna igen!

De vill ju bara ha närhet & kärlek så man har ju knappt mage att bli arg heller.. Istället blir husse lite arg :-D




Jag & Sila titta på tv ihop igår kväll innan vi gick o la oss


Eller Sila titta på tv och jag hade en rumpa i ansiktet!


 

Näpp nu ska jag sysselsätta mej med annat en stund.
Viktig hockey-match att ladda för ikväll!! :-D



Hitta ett 2,5 års gammalt filmklipp igår som ni kan roa er med en stund om ni känner för det!

 

 


2011-03-24 @ 09:25:52 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: ulrica ö

hoppas inte du menar fullt allvar me målbilden, tycker såna "där" ser konstiga ut jag ! :)



kul film! hahhaha

2011-03-24 @ 12:20:51
Postat av: Brittis

Åh, längtar ut på vandring när jag ser den filmen!

2011-03-25 @ 09:46:42
Postat av: lis

Vart har du köpt almanackan? Samt pris? Vill ha en själv då jag har samma målbild :-) Så jäkla snyggt med muskler!

2011-03-28 @ 16:55:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0