Onsdag 8 Juni

Jobbat hela dagen idag. När jag kom hem vid halv sju hade Thommy lagat mat. Efter maten tog jag hundarna och båten och gav mej ut på sjön. Alla hundar har fått simma några hundra meter idag också, även Kaiza. Man blir så imponerad när de hoppar i båten så snällt och jag drar igång motorn och vi åker ut. Jag hinner knappt slå av motorn förns de gör ett riktigt skutt ur båten och man får hålla i sig för att inte båten ska vällta.

 

Ja alla hundarna är lika duktiga, utan Kaiza då. Hon ville inte gärna gå i båten. Och inte heller gärna hoppa ur den. Men när iluk kastade sej rätt ut i vattnet, ville ju inte hon va sämre. Hon ställde sej på kanten och börja skrika, för hon ville ju hoppa i. Men lite läskigt var de. En liten lätt knuff i baken och även Kaiza hoppa i och simma hem. Väl hemma blev de så glad och livliga efter ha fått svalka sej så de rulla sej på gräsmattan och mådde allmänt gött! 

Nu ligger de i hundgårdarna och njuter av frysta märgben.

Måste filma nästa gång vi ger oss ut för o simma, så ni får se va duktiga de är!

Jag simmade över sjön förra fredagen, i vågor. De vart uppskattningsvis 800-900meter. Sila åkte båt med husse och höll koll på mej så jag inte skulle drunkna. Sen när vi vände om hem fick även Sila simma.

Vi kör med flytvästar på hundarna enbart för säkerhetsskull.

Alla kan ju faktiskt simma. Men när de ska simma långt och ute på djupt vatten vill ja inte riskera att de ska hända något så någon försvinner.

 

 
Sila håller koll på mej när jag simmar





Sila simmar hem


Jag simmar hem



Jag fick insider information idag. Det var 15,3grader i vattnet i Vansbro. Nu får de bara se till att INTE bli varmare. Det är i 15-16 gradigt vatten jag är tränad. Blir de varmare kanske jag blir överhettad! :-)

 

Sen till ett annat problem. Lasse undra hur jag ska få på mej badmössan. De börja jag också fundera på nu. Alltså jag hittar aldrig vanliga mössor som passar mej! Jag har helt enkelt för stort huvud/hår?


Antingen får jag klippa ett hål i mössan bak. Så toffsen kan sticka ut bak. Eller så får jag sy mej en egen, konstaterade vi...


Några andra bra förslag?!

2011-06-08 @ 21:42:24 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: ulrica ö

sån där tant-badmössa som man fick ha när man va liten så klart!! :D

2011-06-08 @ 22:46:42
URL: http://malamute.nu
Postat av: malamutemamma

Menar du den där stora huvan man hade i gymnastiken när man var liten, med visir fram?!

2011-06-09 @ 08:34:52
URL: http://malamutemamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0