Måndags-Sim

Alla hundar har fått simma idag utan Kaiza. Kaiza vägrade till och med att gå ut på bryggan för att komma till båten så hon fick slippa. Tänker inte tvinga ut henne, hon har ju fått provat förut några gånger och vet vad det handlar om iallafall. Så vill hon inte så vill hon inte.

Men de andra gick snällt ut på bryggan och hoppa ner i båten.
Sedan körde jag ut dem mitt o sjön och gav kommando att de skulle hoppa i. Allihopa löd så fint och hoppade ur båten ner i sjön. Jag behövde inte anstränga mej de minsta.

Sedan styrde jag hemåt medan hundarna fick simma.


Jag och hundarna ute på sjön





De valde att simma lite olika vägar hem. Här simmar iluk in i vassen.





Divine på ingång




Divine på närmre håll




Sila på ingång på andra sidan bryggan.





Sila snart framme.




Här kommer jag


Zigge och Nikki blev de inga bilder på. Men de simma allt de också. Nu ska jag ut och simma lite, medan hundarna ligger i skuggan och mår gött efter ett svalkande dopp. Ikväll blir de att sitta på bryggan och meta :-)






2011-06-06 @ 16:58:44 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0