Ladda inför Vansbro

Jag har shoppat en våtdräkt, inför Vansbrosimningen. Lite löjligt kanske att simma med våtdräkt. Kanske mer manligt att inte ha våtdräkt? ..eller bara dumt?
Men ja äger ju inte ens en baddräkt och de kostar ju nästan lika mycket att köpa en sånn, så de fick bli en våtdräkt.

Den kom på posten igår så jag äntligen kunde prova den, och den satt som en smäck!!
Inte mina favorit färger kanske, men hitta ingen annan som dög och som inte kosta flera tusen. Men ja ska antagligen befinna mej under vattenytan när jag väl har den på mej, så då lär inte färgerna synas så väl.

Eftersom de är lång helg nu tänkte jag inviga den hemma och simma över till andra sidan och tillbaka. Det blir ungefär 1000m. Tänkte att Thommy skulle ta Blinken (våran lilla båt) och ro brevid, så han kan dra upp mej om ja får för mej att drunkna. Får se om det kan hinnas med..

Jag är ju ledig imorn, jobbar lite på fredag, sen ledig lördag söndag & måndag.

Var inne på vansbros hemsida, de är 13,0 grader i vattnet där nu. Här hemma är det 16grader, en perfekt temperatur att träna i alltså!!




HEAD Shorty Lady


Lördag - Söndag blir de vandring :-)
Verkar ju som vi får fint väder också. Tycker att vi ska strunta i att släpa med oss tältet. Menar hittar vi inget vindskydd kan vi ju lägga oss på marken rätt upp och ner eftersom de ändå ska vara så fint väder??

Får se va min andra hälft tycker om det. Om inte annat kurar jag ihop mej med Divan och Iluk så får de skydda mej mot eventuellt dåligt väder :-)

Inte så mycket intressant att dela med mig av idag. Har förresten haft klovård på hundarna idag innan jobbet. Klippte 108 klor (tror ja de blev)
Skämde bort dom efteråt med lite massage, Iluk tyckte de va så skönt att han somnade, sötis!

Inte konstigt att han älskar att klippa klor (de gäller att muta och få de till en speciell stund) när man får härlig massage och kel efteråt :-)

2011-06-01 @ 20:32:55 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Sofia

jag kan simma med dig om du vill!

2011-06-01 @ 22:41:32
Postat av: Linda S

Jag skulle också behöva en våtdräkt - hela sommaren! frusen Lycka till med simträningen!

2011-06-01 @ 23:36:50
URL: http://polarcollie.bloggagratis.se/
Postat av: Brittis

Brr, 13 grader i Vansbro-vattnet? Huvaligen, tur du har våtdräkt!Ha en härlig helg.

2011-06-02 @ 12:56:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0