Torsdag 28 juli

Var ju i Karlskoga idag med lastbilen. När jag väl hittat dit parkerade jag och klev ur. Gick mot verkstaden och där kommer en kille och möter mej och undrar va jag vill ha hjälp med. Han följer med mig till bilen då jag förklarat att ho läcker lite grann.

Ja öppnar huven och han kikar och konstaterar att just denna kylare inte går att laga utan de är bara att byta ut.

Följer med in och bokar en tid för de. Så på måndag ska jag köra dit lastbilen igen, så ska de byta ut kylaren på den. Blir skönt att inte behöva tänka mer på den. Hade ju varit så lagom kul om allt vatten skulle spruta ur rätt som de är när vi är uppe i dalarna eller nått och måste ta oss hem.

Efter verkstan blev de en tur till Maxi och shoppa massa mat.

Hem och lagade mat till mannen och packade upp. De blev lite fix med nya hundgården efter maten och en fisketur.

Vi åkte även förbi föredetta bastuflotten som brunnit upp, eller brunnit ner (? de beror väll på hur man ser på det) och kikade lite.

Nä nu blir de film..
Gjorde iordning en sats proteinglass förut som ja har i frysen. Lite fett, lite kcal (för att vara glass) och mycket protein :-) Som ska smakas om en stund.




abbe-abborre





Gäddan-Gerhard





Uppbrunnen eller nerbrunnen bastu

 






2011-07-28 @ 21:19:07 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Helen

Proteinglass? Hur gör du den? Lät gott! :-)

2011-07-28 @ 21:37:11
Postat av: malamutemamma

de är iaf mindre fett o kcal än i "vanlig" glass och mer protein.



100g lättkesella (jag använder ica lättkvarg 0,1fett)

100g milda minimat 4%fett

½dl hermesetas sötningströ (jag tyckte de vart lite för sött med så mycket, blir mindre nästa gång)

1½tsk vaniljsocker.

(Nästa gång ska jag ha i vaniljproteinpulver)



Vispa samman allt i en skål. Häll upp smeten i en plastlåda med lock. Ställ i frysen ca 3h. Ta ut smeten och rör om minst en, helst 2 ggr under frystiden.

2011-07-29 @ 07:38:08
URL: http://malamutemamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0