Torsdag 7 juli

Jobbat till 13:30 idag. Sen hem och sprang över gräsmattan med klipparen. Iluk och Divine fick springa lösa med mig. Iluk är verkligen i en jobbig ålder just nu. Knäck i öronen utan dess like!! Och man har ju såå dåligt tålamod ibland, tyvärr, också. Jag vet ju att de kommer gå över..

Igår när han och Sila skulle simma bara krånglade han heela tiden och vägra komma när man ropa bland annat. Helt döv och tittar åt ett annat håll!!

Idag istället gick han fot med mig och gräsklipparen (säker under halva gräsklippningen) fast tanken var att han skulle roa sej med Divine på gården. Han gick och tittade med sånna där sorgsna hundögon så jag bara va tvungen att sätta mej ner och hålla om honom flera gånger. Snutten!
Ja tonårsförvirrad är verkligen vad han är just nu.

Efter gräsklippningen skulle alla hundar få simma och idag minsann gjorde han klockrent som han blev tillsagd. Lyssna när man ropa, sprang till bryggan när jag sa till. Hoppa ur båten innan jag knappt hann slå av motorn och simmade som en tok med svansen jobbandes över vattenytan.

Massa kärlek och tålamod är va Iluk behöver just nu!!

Efter att hundarna fått simmat blev de även en tur för mig. Simma 1400m i sjön. Så nu ska man väll vara redo inför Simningen i Vansbro på lördag. Får se om ja tar en liten tur imorgon också.. En sånn där sista pep-talk-runda-by-myself.


Till något annat.. Vi har ett jäkla liv här om nätterna. Nämligen en Räv som håller på att ta kål på mej!!!!

Natt 1 klockan 04:00 :
Jag vaknar av att alla hundarna låter något fruktansvärt, ungefär som om någon håller på att bli slaktad. Rusar upp, tittar genom köksfönstret. Ser alla hundar vända mot sjön. Går ut på altanen och ser en räv stå mitt på gräsmattan nära hundgården. Schjasar iväg den och på en millisekund är han borta och hundarna går och lägger sej.

Natt 2 Klockan 02:00 :
Samma liv på hundarna, vid den här tiden är de mörkt. Såg därför ingen räv men skrek åt den ändå. Gick in och somnade om. Klockan 03:30, samma visa igen. Jag ut och skriker och de blir tyst. Somna!!

Natt 3 Klockan 01:30 :
NU EN FRUKTANSVÄRT AGGRESSIV IDA. Upp ur sängen på med pannlampan på huvudet springer ut och skriker: RÄV J*VEL DRA ÅT..... Ser ett par lysande ögon springa in bakom lillstugan och vidare förbi blivande valphundgården. Går in....

Hinner knappt somna om 02:10 Samma sak igen..

Tänker att ska han hålla på ända till 04:00 igen så dör ja.. Men som tur var började de att regna. Antagligen de som gjorde den mindre road av att reta hundarna.


Natt 4

Blir inatt.. Får se va som händer nu då.. Just nu öser regnet ner så kanske kan han hålla sej här ifrån. Magda tyckte jag skulle skjuta honom. Men som sagt, de ända skjutvapen som finns i detta hem är en dyckertpistol... Dessutom får man ju inte skjuta djur sådär.. Bara om de är en varg för då finns tydligen inga regler!


/HEJ SVEJS

2011-07-07 @ 20:55:53 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0