Tisdag 19 juli

Snart slut på denna tisdag. Ingen hundkörnings-temperatur här hemma som de va i nornäs. Där låg tempen låg runt 9-grader utan att man behövde gå upp överdrivet tidigt på morgonen (ca kl 07). Här låg den på 15 imorse. De är väll bara vänta som gäller.

De blev ett bröst och axel-pass på gymmet idag. Inte varit där på en evighet känns de som. Ja knappt 2v då. Men har ju hållt igång på andra sätt. Morgonpromenader, cykelturer & simmat. Men ändå kunde ja öka i vikter på gymmet idag, kändes bra!

Sen hem och lagade kvällsmat. Ut och släppt lös alla hundar på gården en stund. Fortsatt med vårat projekt att bygga igen torpargrunden. Har även stått på bryggan och kastat lite. Inget napp som vanligt.

Funderar på vilken goding som ska bli inne med oss inatt. Zigge sov inne natten som var. Vi låg och tittade på Beck i sängen och Zigge skulle såklart som alltid ligga sked med mej. Mys! ..en stund iaf, sen blir de för varmt tycker han och går ut i köket och sover vidare.

Nä duschen nu kanske och en till beck-film ikväll. 




Tavla på Zigge som ja gjort som hänger på väggen i Nornäs






En annan tavla, som dock jag inte gjort




Klinkers pågång




Badrumstak uppe




Tak i rummet intill pågång


 

Nornäs :-)

2011-07-19 @ 19:51:56 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Brittis

Fint ni får det och vilken fin tavla å Zigge. Måste fråga...tänker du på björn när du är ute och cyklar i Nornäs? Sett några spår? Jag är rätt så björnrädd...knäppt för har aldrig sett någon (tur!!) och inte heller spår men bara känslan av att de finns där gör mig lite spak.

2011-07-20 @ 09:53:13
Postat av: Tilda

Tack för en rolig blogg! Jag brukar kika in o du har verkligen jättefina hundar! Blev väldigt imponerad av den tavlan du gjort själv på en av hundarna, får man fråga hur du gjort den? Har själv jämthundar och skulle vilja ha nåt liknande.

(Onödigt vetande: När jag satt o kollade lite gamla inlägg i din blogg så hittade jag det från när ni hämtade en valp för ca. 2,5 år sen där utanför Sälen nånstans, det roliga är att jag var där ett par veckor innan och åkte häst o släde (och tittade på alla underbara hundar!) och gosade då förmodligen med din lille vovve!)

2011-07-23 @ 10:46:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0