Söndag 3 juli

Efter vår utflykt till vattenfallet och älgparken igår åkte vi tillbaks till stugan. Jag körde gränstrimmern några timmar, thommy sätta panel i nybygget. Idag kände jag att ja va lite öm på ena sidan ryggen..? Kom sedan på att de antagligen är för ja gått snett med trimmern halva dagen igår.

På kvällen gick vi över till N & T och grillade ihop med dom.

Idag har vi grejat i stugan hela dagen. Men veden blandannat.
Vi fick även besök av min systers familj som också är på Dala-turné. De kom från Idre och skulle vidare till Orsa och tittade in på en lunch.

Sen gick vi till puben och köpte glass innan de åkte. Tog inga kort. Men snor en från syrrans blogg.


bild0654 (MMS)
Algot, jag & Ville. Thommy längstfram har
bråttom till glassen.


Nu ska jag ut och fortsätta med gårdsarbetet. Får bli en cykeltur lite senare. Samt en fisketur ikväll kanske :-)

Jag älskar dalarna, lugnet, fädbodvallarna, slogbodarna, den fina naturen mm. Varför kan de inte vara så hemma?

2011-07-03 @ 15:54:49 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Brittis

Håller med dig. Det är toppen där!

2011-07-04 @ 12:46:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0