Onsdag 20 juli

Efter jobbet blev de hem och fortsätta sorteringen av alla papper som ja började med imorse innan jobbet. Massa gamla räkningar och andra papper som bara legat och fyllt upp x antal lådor.

Gjorde iordning fisk och rökte också som blev klar precis till Thommy kom från jobbet. De blev skitgött :-) Kan äta fisk varje dag om ja bara får röka den först.



Fick en fråga i en kommentar angående björnar..

Ja tänker ALLTID på björnar när vi åker uppåt. Redan när vi sitter i bilen och har åkt utanför Värmlandsgränsen uppåt börjar jag spejja in i skogen. De är sånn "björn-skog" i dalarna. Stora höga träd och inte en massa sly, utan man ser låååångt in i skogen.

Drömmer varje gång att få se en björn i de fria. De händer ju att vi ser björnspillning på vägarna, men den där bruna brummen vill inte visa sej.

Visst en björn kan va farlig. Men ja tror att om ja skulle råka få syn på en någon gång däruppe när jag är ute med hundarna, kommer jag bara få se en rumpa som försvinner bort :-)

Björn och Lo är de jag fortfarande väntar på att få se i de vilda. Visst varg skulle inte göra ont att få se fler gånger!! De är en häftig upplevelse..

Nä, ut till hundarna nu!!
Börjar längta ut i skogen, är grymt sugen på en klövjetur. Har en ny led att prova på 25km här som vi aldrig gått, men fått nys om. Men vet inte när de ska hinnas. Har verkligen väldigt fullt upp massa helger framöver nu..

Även en fjälltur på 3-4 dagar börjar vi prata om. Får se om de går att få till i höst med semester o så.. September är en härlig tid att vandra på!

 

 

2011-07-20 @ 17:04:42 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Brittis

Tack för svaret om björnar. Jag är mera rädd än vad du är...konstigt nog eftersom vi inte har några brummar här.

Rökta fisken ser supergod ut!

2011-07-20 @ 22:03:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0