14 hundar på gården

Morgonpromenaden avklarad. Imorse fick Nikki följa med. De va hon som sovit inne inatt. De är så olika hundarna när de får vara inne.
Nikki ska gärna gosa en stund i sängen innan vi somnar, men sedan går hon ut i köket och lägger sej på mattan under köksbordet. De är en favoritplats hos nästan allihopa.


På morgonen när Thommy börjar före mej, brukar jag be han släppa ut hundarna innan han åker. Men Nikki, vägrar att följa med han ut på en kiss.

Thommy går till dörren ropar: Nikki.
Nikki springer raka vägen in till sovrummet, lägger sej i sängen låtsas inte höra. Så Thommy åker utan att släppa ut henne varje gång. När sedan jag går upp ligger hon fortfarande kvar och drar sej i sängen tills ja e helt klar för att åka och jobba. Då kommer hon tillslut och : okej då jag går väll upp då..

Ingen av de andra gör så. Visst de gillar att gosa i sängen men vill alltid med ut på en morgonkiss.

Imorse gick både jag och Thommy upp vid 6. Nikki gick och la sej i sängen. Vi klädde på oss stod vid dörren, ropa: Nikki ska du med på promenad?

 

Inte ett ljud. Okej, hon får ligga kvar, vi tar någon annan. Ska precis till att stänga dörren och jag hör ljudet av några tassar komma ändå.

 

Så hon blev med på morgonpromenaden iaf.

Funderar på att gå ut o rasta gräsklipparen nu innan jobbet :-)



Igår hade vi Ulrica med hundar på besök en stund. Trevligt!!
Var ju längesen vi sågs.. Så de var måånga hundar här hemma på gården igår kväll.

Tyckte de skötte sej superbra alla. De va faktiskt tystare och lugnare än jag tänkt mej :-)






2011-07-14 @ 07:20:46 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0