Snart är de nytt år!

Semester är allt bra härligt, och i Dalarna gör ju bara saken ännu bättre.
Mycket har hänt denna dag, dagen började med att sista valpen, Nemo, flyttade.
Hans nya ägare K kom och hämtade honom vid halv nio tiden. Så nu har alla valpar kommit till sina nya hem!
Jag är oerhört nyfiken att följa dem och se vad de kommer att utvecklas till.
Som jag sakt tidigare är jag mycket nöjd över de hem de kommit till. Var och varannan dag har jag fått rapporter hur bra de går med dem och deras framsteg :-)

Ikväll får jag träffa Blacky igen. Hon som bor hos mina föräldrar.
Då de just nu är påväg upp till stugan för att fira nyår med oss. Ska bli kul att se vad hon tycker om att få träffa sina syskon igen..

Efter frukost klädde vi oss och gav oss ut med motorsåg och gick den bit av milbanan som behövdes röjas lite till. Vi stannade på ett fika-stopp sittandes på ett träd och de va faktiskt mysigt att bara sitta där i skogen och lyssna på tystnaden.
Vi knallade vidare och sågade stubbar och  lite smått som stod ivägen. Kom senare fram till Nornäs Sätern och mötte där T som kört banan från andra hållet.
Han skjutsade oss tillbaka på hans skoter.

Att åka tre på en skoter kan va lite småkul..








När vi kom tillbaks till stugan åt vi lunch och bytte om för lite hundkörning. Eftersom de kommit några cm snö så var spåren inte längre så isiga så jag tänkte att ja skulle ge mej ut på skidorna.

Jag tror inte jag stått på skidorna sedan jag körde Vasaloppet i våras så nu är de väll dax. Ska ju dessutom snart köra Tjejvasan så de gäller väll att börja träna nu..

Nu var de dax för Sila att få följa med, äntligen!! Som hon ropat i hundgården när vi kört de andra, medan hon själv inte kunnat följa med. Nu var de dax!! ..den som väntar på nått gott..

Jag och Thommy selade varsinn hund, jag sila och husse iluk.

Jag och Sila drog iväg först och vilken fart. De va full galopp iväg och Sila var såå GLAD!! Hon sprang som en tok.
Husse och Iluk åkte bakom oss hela vägen. Vi stannade till efter 5km och när vi stod still (jag vilade min hålfot) först då passade Sila på att kissa. Hon va så taggad för att springa att hon inte ens hade tid att stanna för detta!



Sila längst fram Iluk närmast



Blev grymt imponerad av henne då hon stått stilla ända sedan en tid innan valpningen och nu var hon så full i energi och sprang som en galning. 
Jag har verkligen saknat att ha henne i spannet och de ska bli så kul nu när hon kan börja gå med igen!!

Efter vår körning som blev 10km så åkte vi till affären i Sörsjön en sväng.
Nu inväntar vi mina föräldrar som är på ingång.

Har även fått samtal att K och Nemo kommit hem och att resan gick bra!
Känns skönt, jag har tänkt på dem många gånger under dagen!


Trevlig Kväll allesammans!!

2011-12-29 @ 20:21:29 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0