Nyårsaftnar är trevligt!

Jag har ju varit så dålig på att uppdatera. Men de är mycket med valpar, hundar och jobb nu. Men imorgon gör jag sista dagen innan jag har 2 veckor semester. Då drar vi upp till Nornäs och firar Nyår som de senaste åren.

Bjuder på lite bilder från våra nyårsaftnar..



För 3 år sedan då firade vi i stugan.
Med hundkörning och bastu på kvällen:


Då hade vi bara 3 hundar om jag minns rätt.
Här kör jag släde med Divine och Sila som löpte.
Husse fick åka efter med Zigge..
Gissa om Zigge sprang som en tok efter oss när han fick jaga
löptikar... :-)





Husse i snön vid bastubadet -28 grader :-)



Nyår för 2 år sedan
firade vi oxå i Nornästrakterna, fast vi lastade bilarna och åkte upp till Drevdagen och var ute på tur med Ulrica. Så Thommy, Ullis och jag drog vi alla iväg på varsinn släde med massa hundar :-)



Här har du dubblat hundantalet till 6st så vi kunde köra
3 hundar var. Jag körde här med Sila, Divine & Zigge




Såhär mysigt hade vi de på nyårsafton i en fjällstuga :-)




Husse gjorde som hundarna, SOV! Medan jag & ullis tjattrade
vidare och Firade nyår!




Jag och Ulrica körde all in på att dricka och äta upp så
mycket som möjligt ur vår packning för att få lättare last
till dagen efter. Dock var man något tyngre i huvudet istället för i släden :-D





Hundarna får sin frukost morgonen därpå (nyårsdagen)
innan vi åkte vidare.



För 1 år sedan:
Då passade vi på att gifta oss. Även detta inkluderade Nornäs och hundspann! :-D

 


Redo för Prästen :-)





Vi sitter i släden påväg upptill Kapellet.



Här har vi klivit av släden och står utanför kapellet.






Vi sa Ja!



Denna nyårsafton firar vi Bomulls-bröllop! Och vi kommer att få besök av Erik och Magda som ska fira nyårsafton med oss i stugan.


Sedan ser vi även fram emot besök av K, som dels ska komma och hälsa på, prova att köra lite hund och sedan ta med sin valp Nemo hem.

Vi ska köra massa hund och skoter och även tälta en natt under dagarna där uppe har vi tänkt oss!! 

2011-12-22 @ 21:49:40 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Magnus

Verkar som ett bra ställe att fira nyår på, här i GBG så är det enormt mycket smällare som hundarna inte gillar :) God jul och det där :)

2011-12-24 @ 14:12:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0