Sköna söndag

Det har varit en härlig dag. Dagen startade med ett par minusgrader och solsken. Jag och husse har varit ute på gården och valparna har sprungit lösa, tuggat på älgklöv, grävt ett gryt in under trappen, busat järnet och slutligen somna hela ligan i mitt knä.



Sila, jag och alla valpar sovandes i mitt knä!


De somnade lägligt nog precis när sista valpköparen kom för ett besök.

Nu har alla valpar riktigt bra hem och jag kan inte säga annat än att allt känns kanon.
Känner ingen ångest över att de ska flytta, tvärsom! Det känns faktiskt bra, just för att jag vet att de kommer till så bra hem där de kommer få mycket kärlek och mycket dragträning väntar dom framöver. När de flyttar kommer även jag få ännu mer tid att lägga på de valpar som kommer att stanna hos oss, Bitch & Wolf. Så vi kan introducera dem ordentligt med de övriga hundarna och börja forma dem med lydnadsträning och ännu mer miljöträning än vad de redan får. Sedan ser jag givetvis fram emot, foton, mail, telefonsamtal om hur de små växer och utvecklas.

Som jag sagt hela tiden, jag kommer inte skicka iväg en valp till ett hem som jag inte tror på! Hellre får vi behålla någon mer än vi tänkt! Det har ringt många och vi har sagt nej till många.. Men nu äntligen känner vi att det känns helt rätt till 110%

Alla köpare är riktigt trevliga som vi ser fram emot att hålla en god kontakt med framöver och som vi även kan hitta på hund-aktiviteter tillsammans med :-D

Liksom nya framtida vänner!

Avslutade dagen med Julbord på Hennickehammar och ett pass på gymmet.
Nu väntar soffmys med man och hund, idag är det Iluk som är inne. Igårkväll hade vi mys med syskonen Kaiza och Zigge :-)

Natti natti!
2011-12-11 @ 21:37:04 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Malin

Jaaa! Precis så bra som vi önskar! Så glad över att hittat er som uppfödare:-)

2011-12-11 @ 22:33:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0