VI ÄR IN-LERADE!

Ja var ska jag börja?!

Gjorde verkligen en heldag på jobbet i fredags, 6:45-18:15.
Precis lagom till jag kom hem från jobbet och bara hunnit fått i mej lite kyckling & ris ringer telefonen.
Svarar och de va syrran som ringde.

Hon undra om ja var hemma o va jag gjorde..

De va tvugna att åka till akuten med minstingen och behövde barnvakt till de andra barnen.
Vi slängde oss i bilen och åkte direkt till Prinsudden.
Där satt de redan i bilen redo att åka till sjukhuset så vi gick in till de andra.

De va lika duktiga som sist och borsta tänderna och gick och la sej när jag sa till dom att göra det.
Sen blev de Tv-kväll för mej och Thommy.
Rob kom hem strax före kl tolv på kvällen och vi fick åka hem.

Lördagen hade vi bjudit hem C & I, för att grilla och bada tunna.
Vi hade tänkt vi skulle fylla upp tunnan med vatten redan fredag kväll för att spara lite tid och bara behöva elda upp den på lördagen.

Så när vi kom hem vid 00.30 på natten så tog jag hand om hundarna och Thommy ställde sej och skura badtunnan. Sen slängde han i vattenslangen och drog på vattnet så gick vi och la oss.

Han ställde alarm på mobilen på kl 02 för att gå upp och stänga av vattnet till tunnan då vi räknat ut att den borde vara full med vatten då. Vi tvär slockna direkt efter en lång arbetsdag följt av barnpassning.
Jag vaknar till under natten/morgonen. Tittar på min mobil var klockan är 05:58..
Funderar på om jag verkligen sovit så tungt att jag inte hört när Thommys alarm ringde och han gick upp för att stänga av vattnet..


Vänder mej mot Thommy knuffar på han och säger: Har du stängt av vattnet?

Han svarar: NEJ!!!!!!!!!!!!

 

Han rusar upp, jag ställer mej och tittar ut genom fönstret där min syn blir en Badtunna som de bara väller vatten över kanterna på. Vilket de gjort uppskattningsvis i 4 timmar medan vi snarka gott!

Han kommer in strax igen och vi somnar om.


För att vakna vid 8-tiden och åka till gymmet.

 
Sen fick vi ju besök igår kväll, Trevligt!
Vi grillade och bada tunna. De hade barnvakt till kl 22, så ungefär 40min innan gjorde de sej klara för att åka hem.
Vi visste ju att våran väg var lite spårig och dålig bitvis. Men de var väll egentligen första backen som var mest kritisk så att säga.

Vi tittade på dem genom fönstret när de skumpade iväg. Och de kom upp!!!

Vi började plocka undan lite här hemma och strax efter ringer Thommys mobil:
Vi har kört fast!

 

Vi slängde på oss gummistövlar och pannlampor och klaffsa iväg.

Vi möttes av en bil som låg på underredet i lervälling.

 

Vet inte hur de kunde gå så fort med vägen, de va ju inga problem 4h tidigare när de åkte hit!

 

Thommy ringde grannen som fick komma med traktorn och dra deras bil hela vägen upp.

 

Vi konstaterade att vi va nog tvugna att göra något med våra bilar också om vi inte vill bli helt fast här minst en månad!

 

Så imorse va vi ute o härja. Vi körde fast redan i första backen och grannen fick komma med sin (OBS gamla & lilla) traktor och dra lancern hela vägen upp i nästan helt bottenlös gyttja!

Bussen är inte ens någon idé att försöka med! Och den som skulle till verkstan på tisdag!! ILLA!
Den kommer bli ståendes här ett bra tag nu.


Vilket betyder att Påsken är starkt hotat, iaf att fira den på släden i Nornäs..
Vi kan ju inte få med 6 hundar, oss, packning, slädar i lancern!

Suck.. Även om vägen skulle få för sej att torka upp så måste ju bilen till verkstad!!
..om ja inte får för mej att göra ett ryck :-D
Kanske ska ta o pula lite med den nu när man ändå inte kommer härifrån nästan.

Lancern står visserligen uppe hos grannen nu, så Thommy kan ta sej till o från jobbet.
Men jag då??!! Vi jobbar ju aldrig samma tider!

De kan bli några intressanta veckor framöver. 

Bara för att ta mej till jobbet krävs först 800meter gyttjebad.
De är bara att slänga på sej baddräkten så kan ja öva inför Vansbro! Bra idé!!!
..följt av att cykla resterande biten till jobbet.

Men att åka in till stan och handla eller nått kan jag ju fet glömma, bil-lös som jag är.
Usch jag som är van att åka bil flera gånger om dagen, blir konstigt!!


..just de ja!! ..jag har ju glömt att klaga på en sak till..

Som grädde på moset..
Igår innan gästerna skulle komma och jag stod i duschen, tittade jag ner på golvet och ser typ en hög sand i duschen. Klia mej i huvudet och fundera på hur jädra skitig jag va egentligen.

När jag kommer ur duschen och spolar i handfatet och toan ser jag att vattnet är helt brunt,
great! ..allt smältvatten rinner rakt ner i våran brunn..

 

 

VÅR = De luktar skit ute överallt, översvämmningar av både vatten och lera, kåta rävar som gormar så man inte får någon ro att sova, all gammal hundskit dyker upp under snön.. kan göra listan lång.

JAG HATAR VÅREN!

Ge mej MINST -30 grader och 7meter snö! TACK OCH HEJ!

2011-04-03 @ 11:52:40 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: sofia

Jag skriver under med mitt namn direkt på de sista tre meningarna!!!

2011-04-03 @ 12:49:27
URL: http://svasa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0