Tisdag 5 April

Tja!
Vill ni veta något äckligt?!
De är faktiskt ganska äckligt.. Som jag berättade härom dagen så rinner ju smälltvattnet ner i våran brunn (vår och höst). Förut har de inte stört mej så mycket. De lukta faktiskt ganska gött när man duscha och de lukta myrmark och mossa. Lite friskt och rent på något sätt. Som om man satt ute på en möse en tidig morgon då de kan lukta så där friskt av morgondaggen.

Igår när jag satte igång duschen lukta de inte morgondaggs möse. Utan de lukta illa.
Svett efter att ha cyklat 25km va jag ju tvungen att duscha och tvätta håret.
Gick in i duschen och allt eftersom tiden gick lukta de värre och värre. Jag funderade en stund på va de lukta och konstaterade att de lukta typ gödsel!!

Skynda mej att bli klar och klev ur duschen och de lukta KOSKIT/KOKISS i hela badrummet. Började få lite kvällningar, trots att ja inte är nå vidare äckelmagad av mej.

Gick ut till Thommy och sa: De stinker Koskit av vattnet!! Lite konstigt, vi har ju inga grannar med kor. Skumt att de luktar så!

Thommy svarar: Du har inte tänk på att vi fyllde upp hela gården med jord från en åker i höstas, där de antagligen gått kor?!

Usch! De va ungefär här som de blev riktigt äckligt.. De inte bara lukta koskit, de är ju fan koskit jag duschat i!!!!

 

Thommy börja skratta och säger att han minsann hoppar över duschen idag.

 

Jag satt i mitt hörn i soffan och fick kvällningar bara jag lukta på min hand/arm/ben eller något annat. Äckligt!

Gick ut och tvätta händerna med tvål i iskallt vatten.

Måste göra något åt detta i sommar.

De stinker så de går inte ens att diska eller skölja av något i vattnet just nu.. Blä!

Nog för jag alltid velat vara bonde och bo på en bondgård. Men ja vill ju inte lukta koskit om jag inte ens får äga några kor först.


Nu till något roligare.
Varit på gymmet idag, körde axlar. De va härligt! Får nog en skaplig träningsvärk imorgon. Men jag känner faktiskt ingenting i cykelrumpan från igår konstigt nog..

Och titta va jag hitta idag!!





En räv!



Sen att den är död behöver man ju inte prata om. De är ju alltid kul att träffa på vilda djur :-D

Hitta den på vägen hem (vi måste ju numera gå sista 800metrarna hem eftersom vi inte kan köra på våran leriga väg).

Kanske skulle ta med den hem och göra en mössa..?
Ja menar jag tycker inte om att man dödar djur för att komma åt pälsen. Men om de ändå har levt sitt liv och dött en naturlig död, då kan man ju ta tillvara på grejerna eller? ..lika gärna som att de ruttnar bort.

 
Nu räknar jag ner förfullt till helgen, har tagit semester fredag & lördag :-D
På fredag kommer min mentor Frojken ner och tar med sej Tobbe. Så drar vi på Bodybuilding tävling för och skaffa lite motivation :-)

Nej nu är de hockey!!! Bråttom bråttom.
Hej så länge!

2011-04-05 @ 19:10:51 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Brittis

2011-04-08 @ 11:21:28
Postat av: Brittis

Vi har också lite skogslukt på vårt vatten ibland (har egen brunn, precis som ni). Med egen brunn bör man testa vattnet vart 2-3 år. Enkel process. Ni behöver antagligen ett filter, det fick vi installera. Ni ser på testresultatet hur vattner är och vilken typ av filter som behövs. Firmorna som testar kan lämna offert (jämför flera!). Duscha i koskit-lukt är inte kul, även omd det är rätt roligt att läsa om .-). Lycka till med helgens tävling. Vill se bilder!

2011-04-08 @ 11:24:28
Postat av: Robin

Du skriver så jädra roligt jämt!! Hahaha..

Ha en bra helg!

2011-04-09 @ 12:39:00
URL: http://kierontyler.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0