Långfredagen

Började med att vi drog till Storfors och kikade på MC-premiären med hundarna. Ja rädda för motorcyklar är de ju iaf inte. Däremot blev de lite lagom uttråkade av att de aldrig tog slut!! :-) Då över gick tittandet till bus med varandra istället.



Nikki & Iluk spanar på hojar.

 

 

Sedan var de hem och äta lunch. Sen tog jag nya (fast egentligen borde jag skriva gammla den är ju inte ny precis) cykeln till kväggen. Thommy kom efter med bilen.

Så de blev en provtur på ca 30km.

 

 





Någon (läs Thommy) bytte däck och slang på den igår kväll och den någon var antagligen inte så bra på de. De första 6km cyklade jag på grusväg och märkte då ingenting.. MEN! ..när jag svängde av grusvägen in på asfalten gick de ungefär såhär:

GUPP, GUPP, GUPP, GUPP...

Ja ni vet hur de är att köra på de vita strecken med bilen typ.

De va nästan lite pinsamt. Om någon såg mej kan jag garantera att de syntes att ja GUPPADE fram!! Slangen borde blivit vikt eller något för däcket var defenitivt INTE runt. Så jag guppade alltså typ 30km. INTE KUL!!
Kunde inte köra fort alls, för de innebar att GUPPEN kom tätare och de vibrerade i hjälmen och skump skump skump.

Skumpade även förbi syrrans hus




Men som kommentar om cykeln (OM man räknar bort gupp & skumpet) så var de ju nästan pinsamt. Jag kan ju knappt kalla de för att jag cyklade. Den rullade ju av sej själv.. jag bara satt där kändes de som. Och mjölksyra i benen va är de?!


Närmade mej Mammi & Pappis hus, men ca 2 km innan stannade jag och hoppade in i skogen för ett outfit ombyte.



Before:






After:






Ja då va man kalas färdig. Bara de att de fanns ju ingen spegel i skogen (?)
Så frillan fick ja fixa på plats så att säga :-)






Påskmat

 

 

 


MAT

 

 


Utelek med barna

 

 

 


Nämen titta!! Pärlan som vi fick med när vi köpte SRV:n.


Jag tycker minsann denhär är MYCKET FINARE! Jag gillar gubbskotran modellen mer ja! Och han som sålde dom rynka på näsan åt mej när ja sa att den här va snyggare än srv:n..?!









Min o syrrans man :-) Fick snällt köra bilarna hem med sina
trötta fruar som cyklat hit. Så de fick dricka juice & hallonsoda :-D







Ute i solen




Födelsedagsbarnet fick underhålla sina barnbarn med 
flakmoppe körning.






 
Naw!! Ida hitta två femtin oxå :-) Va tvungen att provsitta lite
iaf och låtsas att de finns snö. Algot ville åka med moster :-)







Algot hitta en hjälm som han bara vägrade att ta av sej. Så
den gick han med resten av dagen.










Algot vs hjälm :-)




Åh titta va ja hitta :-) Ida vs Öl




Ville tyckte att vi absolut skulle ta en bild på oss när vi fika
så, så fick de bli!!

 

 

 

 

 






2011-04-22 @ 23:21:55 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Brittis

Gillar bilderna när du bytte outfit i skogen :-). Och bilderna på lillen med stora hjälmen är för goa'. Fortsatt glad påsk!

2011-04-23 @ 21:15:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0