Idag gick isen

Så nu är sjön helt öppen. Känns konstigt. Tänk för någon månad sedan gick vårat skoterspår rakt ut över isen och jag åkte både skidor och släde där. Nu går där vågor istället.









Sjön hemma hos oss



Ja värmen verkar komma med stormsteg tyvärr.. Även hundarna tycker de är blä! Dagtid gömmer de sej i skuggan på sina "altaner" och de vaknar till liv på kvällarna.

 

Under veckan plockade vi fram camonätet och spände upp över hundgårdarna.

 




De ger inte bara skugga utan de blir även väldigt mysigt!
Hundarna har ju alltid skugga uppe på altanerna, men camonäten gör att solen inte blir så skarp ute över gruset.




Ja på bilden blir de inte så mycket skugga, för solen står så lågt och är påväg ner. Men på sommaren när de är som varmast och solen står som högst är de kanon!



Jag har fått tag i en cykel förresten.. Men jag har ännu inte provkört den, men den borde rulla lättare än mountainbiken! Om den rullar överhuvudtaget..
Men jag tänkte inviga den imorgon...
Jag skickade en bild på den till min bror och jag fick till svar:

Haha! Du kanske ska kolla över den innan du rejsar med den så den inte ramlar ihop!



Pågrund av det svaret tänker jag inte lägga in bilden på den här :-D

Men asså lägga en förmögenhet på en cykel som ja inte kan ha när jag kör med hundarna är ju värdelöst. Okej att lägga närmre 30 000kr på en släde. Men en cykel?!

Kan ju inte studsa runt i skogen och leran över stock, sten och rötter med en galen malamute framför på en racerhoj med smala däck. Då slår jag ju ihjäl mej!!!

Därför jag har världens minsta mountainbike så jag har nära till backen när jag vurpar.
Har ju ändå lyckats volta över styret några gånger..
Men ändå överlevt (nätt & jämt)

Ja, ni minns väll Björnrundan i höstas? ..då jag volta över styret och cykeln kommer flygandes efter och den landar rakt över mej och jag fastnar med huvudet mellan framdäcket och ramen, och ena foten/benet i ekrarna i bakhjulet.
Jag blir liggandes på vägen så, med en cykel trädd över huvudet och ena benet och bara skrattar och tänker: Bara ingen ser mej nu.
Blir avbruten mitt uppe i mitt skrattande av en kille med ett 3-spann bakom som ropar och undrar om ja överlevde...? och om jag behöver hjälp..??

Pinsamt. Men ja svarar NEJ!!!  Kan ju inte be en vilt främmande karl komma och dra lös en cykel från mitt huvud..?? Efter en stunds kravlande och krångel (skulle tagit hjälpen) fick jag lös huvudet ...och även foten.. medan han står en bit bak med sina hundar och bara stirrar på mej plus Zigge som undra va fan ja syssla med.


Nä ja klarar mej bra med min minihoj.

Va fasen, vättern ska man väll klara på vad som helst bara de har hjul..? Man får väll träna lite!
Får se om den "nya" håller för en tur imorn.



2011-04-21 @ 21:17:55 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0