Hemma igen

Ja då har vi kommit hem från Furudal och Malamute Specialen. Kom dit Fredag em satte upp hundarna framför stugan och packade in i stugan. Ja ni har ju sett bilder som rullat in här på bloggen allt eftersom under helgen. Skickade de flesta bilder hit som jag tog.
Men hittade några få kort jag tagit som inte redan finns här.




Bild tagen från servicehuset mot våran stuga med hundar





Sila,  Zigge & Divine





Kaiza, iluk & nikki









Sen hade jag visst bara tagit en bild till.. Ifrån middagen uppenbarligen. Om jag drack så många öl förstår jag att de va liite segt att gå upp söndag morgon och ställa ut och mata hundarna.

 

 


Men de fanns de som drack fler! ..nämner inga namn *hoho*






Ja fredag kväll var de Rasmästerskap i Barmark.. Starten gick någon gång efter kl 20 på kvällen och de var verkligen kolsvart där ute i skogen. Bara ljus från pannlampor överallt i starten.

 

Jag och Zigge drog iväg och de gick som fan! Gick riktigt bra i alla mördarbackar (som gick både upp och ner) stod nästan på näsan vid ett flertal tillfällen men lyckades styra upp rätt bra!

 

När vi kört uppskattningsvis ca 4km får jag syn på 2 malamute-huvuden ca 10m framför oss, påväg rakt emot oss och tänker:
VA FASEN!!! ...NU KÖR VI FEL OM VI BÖRJAR MÖTA SPANN!! INTE BRA!!!!!!!

Upptäcker på någon millisekund samtidigt som jag står på bromsen att de där inte alls är något spann!! De fanns ju varken cykel eller förare bakom dom hundarna. De va istället 2 lösa hundar som kom kutandes rakt emot oss. 

Jag hinner precis hoppa av cykeln som de 2 bara flyger på Zigge. 

Vill inte hänga ut någon, spar på detaljerna.
Men vi låg där ett bra tag och rulla runt på marken, jag och 3 malamuter som slåss. 

Försökte få undan de andra hundarna men eftersom jag var ensam va de ju ganska svårt.

Jag ryckte undan Zigge men eftersom de andra var lösa hoppa de bara på honom igen.
Jag hade behövt fler armar för att kunna hålla isär alla 3!!

Slutade med att jag mer eller mindre låg över Zigge för att skydda honom och nö håller i huvudet på den andra morrandes, huggande hanen. Fan vilket kaos! Tänkte att det är bättre han hugger på mej än på Zigge.


Efter en lååååång(!) stund kom "hjälp"(eller va man kan kalla de?) så jag tog Zigge i ena handen och cykeln i andra, och ryckte iväg oss några meter för att få lite space mellan oss och de andra hundarna. 

Försökte andas!! Slut i HELA kroppen!

Hör nästa spann närma sej. Försöker samla ihop oss och dra oss av banan för att de inte ska köra rakt in i oss!!

Står och väntar och släpper förbi spannet som kom, visste ju inte va pass skadad varken Zigge eller jag var.
Adrenalin utan dess like! Hann aldrig känna efter om jag hade ont någonstanns!

Checkar cykeln som rassla som aldrig förr och fick slita lös några delar som hängde lös.
Satte mej på cykeln och trampade imål sista kilometern.

Banan var 5km och vi kom in på en tid på 21min och hamnade på en 4:e plats.
Känns så jäkla surt. Tänk vilken bra tid vi fått om inte detta hänt!

Vart fruktansvärt förbannad väll tillbaka i stugan. Hur vissa människor bara kan bete sej..! Tog in Zigge och kollade igenom honom. Hitta inget allvarligt.. Jag hade fått lite blåmärken på armen efter lite tugg (tur man hade mycket kläder på sej) och den gjorde skitont!

Va på dåligt humör hela helgen om jag ska vara ärlig..
Helst skulle jag inte vilja stå med i resultatlistan..
Menar de står ju ingenstanns varför jag fick en dålig tid..
Suck..

Blir arg igen bara jag tänker på de och vissa människor så bättre att skriva om något annat.


Kom hem i söndagskväll och igår var de jobb hela dagen. Idag har jag packat upp och tvättat och nyss bytt däck på bilen.. De påstås ju att de ska komma snö, så de är väll bäst att ha vinterdäcken på då.


Men för er som kommenterat och undra så gick de bra med Zigge tack och lov. Iaf fysiskt.
Psykiskt vet jag ju ännu inte hur han tog de.

Zigge har aldrig varit i slagsmål någonsin förut..
Han är inte alls för sånt. Vi kan utan problem passera aggressiva hundar, han säger inte eller gör ett dugg.
Vi körde blandannat förbi ett 4-spann under denna tävling som morrade, men Zigge bara kuta förbi med någon dm mellanrum och fortsatte.

Är lite nojig nu att detta påhoppet ska ge några men. Nu kanske andra morrande spann blir äckliga och kommer göra Zigge osäker framöver. Förut har han aldrig haft problem att bara köra om. Nu kanske han inte törs springa förbi och få dom i ryggen?!

2010-11-09 @ 14:23:01 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Ulrica Ö

Zigge fixar det bra, dom är lugna z-pojkarna! :)

undrar om tommy hade ont i huvve på söndan? ;) ;) Tack för trevlig lördag! :D

2010-11-09 @ 14:49:56
URL: http://malamute.nu
Postat av: malamutemamma

Haha! ..de tror jag att han hade fast han inte ville erkänna. De va iaf jag som tog ut och mata hundarna den morgonen, plus att jag fick köra hem till Värmland sen också!!

2010-11-09 @ 17:21:56
URL: http://malamutemamma.blogg.se/
Postat av: sofia

Ja men då kör vi en 3dagars registrering! :) När passar det? Har du en hushållsvåg till maten eller vill du låna min?

Ring mej om du e ledig imorg fm ja e hemma då.

2010-11-09 @ 23:31:04
URL: http://svasa.blogg.se/
Postat av: Brittis

2010-11-10 @ 10:31:23
Postat av: Brittis

Usch och fy, jag fick hög puls bara av att läsa om eländet. Om man cyklar med sina hundar har man dem väl fästa så att de INTE kan komma lösa? Sådant här ska inte kunna hända! Var det ens någon av de ansvariga som tog henne i örat efteråt? grrrr jag skulle kunna säga och skriva det mesta men jag gör som du, jag håller igen...

2010-11-10 @ 10:33:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0