Surprise Älskling!

När Thommy var borta passade jag på att beta av de värsta punkterna inomhus på
Att göra listan.


Den jobbigaste punkten och den som skulle ta absolut längst tid att åtgärda inomhus var vårat förbaskade innertak i vardagsrummet. Vem hittade på att de skulle va så jäkla stort och högt i tak???!! (okej de va jag).

 

Pratade med min systers kille R och att låna en byggställning av honom. Thommy åkte tidigt tisdagmorgon och de va tänkt att jag skulle ta släpet och åka till Karlskoga den morgonen för att hämta byggställningen. Givetvis visste inte Thommy något om detta!!

 

Pratade med R måndag kväll och han sa att det låg ca 1m snö på ställningen, så om jag ska ha den blir de till att åka dit och skotta fram den först. Alltså skulle de ta typ minst en dag bara att få hem den! De hade jag ju inte tid med eftersom jag bara hade tisdagen och onsdagen på mej eftersom Thommy skulle komma hem på torsdagen. Typiskt!!

 

Fick försöka lösa problemet utan en byggställning.
Hm, hur gör man då när man ska måla typ 30kvm tak som är 4-5m upp?!

Man tager va man haver och då fick de bli såhär:



Tejpa pensel på ett teleskop-skaft!




Min hemmagjorda byggställning



Om man står på tå på stolen och har teleskopskaftet absolut i max så när man nätt och jämt precis upp i taket dit det är som högst.

 

Började tidigt på morgonen med att bära ut alla möbler ur rummet. Bara de tar ju en stund. Sen måla, måla och måla. Jag var färdig runt kl 19-20 tisdag kväll och hade då så jäkla ont i nacken/ryggen att jag inte trodde jag skulle kunna röra huvudet på flera dagar.

 

Prova att luta bak huvudet så långt de går och titta rakt upp i ca 12h samtidigt som du står med armen rakt upp och målar.

 

Ganska segt!! Man doppar penseln, skyndar sej upp i taket med den innan all färg rinner av den och kan måla några cm på en bräda innan du måste ner och doppa igen.

 

Har rätt ont mellan 2 kotor uppe i ryggen som blivit ganska rejält ihopklämda med varandra i vääääldigt många timmar av min bekväma arbetsställning.

Men nu är takhelvetet ur världen iaf!!


Bilder före:


Svårt att se när bilden är så liten, men taket var bara
grundmålat innan och väldigt grådaskigt och alla kvistar lyste
typ svart igenom.





Å en bild tagen mot andra väggen.




Här ser ni skillnaden när man målat en bit..
Här är de bara.. SKITMYCKET kvar att måla!



Bilder efter:


Färdigmålat och lister har kommit upp





Bild mot andra väggen, färdigmålat och lister.



De kanske är lite svårt att se någon större skillnad såhär på bild. Men i verkligheten är det betydligt bättre.

Och sååå skönt att de är färdigt!!!

 

Passade på att göra färdigt vindsluckan också som bara förarbetet var klart till.
Här kommer bilder på de:

 

Före:





Efter:






Fixade även till lite lister på några småställen där de saknades vid några hörn osv.

Behöver jag skriva att Älskling blev glad när han kom hem?!
..fast de va väll tur de, jag som jobbat som en tok i 2dgr!

2010-03-21 @ 12:38:55 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Ulrica Ö

fyyyyy va duktig du är!!! Alll Credit!! :) Men ställningen såg verkligen Livsfarlig ut!! tur det gick bra! Har frågat förr, kan man göra en kopia av dig o ha här som fixar allt som behövs göras?? ;) hihi

2010-03-21 @ 17:06:13
URL: http://malamuter.blogspot.com
Postat av: Malamutemamma

Farlig?? Den va rätt stadig.. Haha! Men de gällde att man inte tog ett snedsteg för då åker man i backen :-)



Får komma och hjälpa dej när allt är färdigt här :-D

2010-03-21 @ 18:31:39
URL: http://malamutemamma.blogg.se/
Postat av: Linda S

Så DUKTIG du är, heja heja!! Du är välkommen hit också om du vill fixa mer. ;o)

2010-03-21 @ 23:06:07
URL: http://polarcollie.bloggagratis.se/
Postat av: Helen

Måste bara säga du är otrolig Ida! Vilken tjej! :-)

2010-03-22 @ 14:08:11
Postat av: Brittis

Du är makalös...! Måla hela taket med den utrustningen. Bra jobbat!

2010-03-23 @ 11:00:24
Postat av: Malamutemamma

Ja de va inte kul att måla med en pensel som var typ 6cm bred! ;-) Men hade man inget annat hemma så fick de bli så :-)

2010-03-25 @ 11:29:20
URL: http://malamutemamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0