Händiga Hemmafru

Har jobbat endel nu ett tag, men idag va jag mer eller mindre ledig. Städade bara på jobbet på morgonen.
 
Sen drog jag hemåt och började plocka i våran hall. Städade ur garderoben och skurade i den och passade på att måla hela hall-taket. Glömde ju ta en före-bild men här är taket iaf nymålat, bara taklister som fattas.

Känns skönt att ha de där taket ur världen och kul när man kan börja stycka punkter på:
"Att göra Listan".





Nymålat tak men inga lister på plats än.



När jag ändå var i fullgång tänkte jag de vore lika bra att såga till de där listerna och smälla upp dom också. Så de va bara  fram med kompressorn, spikpistolen och sågen.



Taklister på plats!!







Ännu mer taklister :-)




Lite extra kul när man får tänka till när man ska göra special
vinklar och grejer.. Lika bra att Thommy inte var hemma
de hade bara blivit kaos ;-)

 

Hann precis få upp allt innan Thommy kom från jobbet. Nu vill jag bara åka och köpa lite mer lister så vi kan få den där vindsluckan helt färdig också så de ser ut som vi bor i ett riktigt hus.

 

Thommy tyckte de såg så hemtrevligt ut när han kom hem och öppnade dörren :-)

Tänk va lite målarfärg och lister kan göra!!! :-D




..jag vill bygga ett till hus!


2010-03-10 @ 18:14:58 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Linda S

Du är SÅ välkommen hit om du vill spika mer lister. ;o) Snyggt!!!

2010-03-10 @ 21:10:16
URL: http://polarcollie.bloggagratis.se/
Postat av: Ulrica ö

Ja o hos mig har ja ett stort kökstak som ska målas!:);) välkommen;) men verkar lättare med ny panel,min måste göras ren,grundmålas o sen målas..tar lite tid de;) duktig du e!ska bli kul o se i sommar!:)

2010-03-10 @ 22:27:51
Postat av: Robin

Haha, FAN vad du är duktig Ida :-)

En sån fru skulle jag vilja ha :-D Haha...



Ja, det blir tillökning här i Maj!

Du läste hela historien om hur det gick till med valpen va !? SÅ lång tid efter...



Tyler, som han ska heta, kommer första Maj ! WIIIIE

2010-03-11 @ 12:57:50
URL: http://kiieron.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0