Kommande tävlingar och tankar

Har suttit i valet och kvalet och funderat på vad jag skulle köra för distans och hundar på SHAM-draget.
Ingenting verkar blitt som jag tänkt denna säsong, men så är det väll ibland.

Hade på Snöträffen, Trettonhelgen, tänkt kört 3+3mil med meriteringsvikter för att se vilken tid vi fick. Om vi eventuellt skulle vara i närheten att klara meriteringen hade jag tänkt testat detta på SHAM-draget.
Men eftersom det blev inställt på snöträffen har jag ju ingen aning om va pass snabba hundarna är på 3+3milen.
Vill inte anmäla oss till meriteringsklassen utan att ha någon som helst aning om det är rimligt att vi klarar det.

D-testen som jag anmält mej till på malamuteveckan 12 februari, vet jag inte än om den kommer bli av. En så länge var vi 2st (!!) anmälda i just den klassen och för att den ska bli av måste vi vara minst 5st!
Det är ju ingen som vill sitta och plöja alla dessa mil på skoter för att göra en bana åt 2 personer!!
Hoppas hoppas hoppas att fler anmäler sej.
Men de gör det väll såklart inte. Bara för att jag väntat på just den här meriteringen sen förra vintern!! TYPISKT!
Har sagt att de flyttar över mej till 3+3milen om nu inte 10milen blir av.
Det blir ju INTE ALLS samma sak, men va gör man. Något ska jag ju köra. Isf kör vi med meriteringsvikter enbart för att se om vi eventuellt skulle klara de!

Så var de SHAM-draget då helgen efter malamuteveckan.
Kunde inte bestämma vad vi ska köra!!
Har massa hundar jag vill ska prova Polarhundstest A! Men ska de klara den kan inte jag köra! Jag klarar inte 1 mil med 1 hund och vikter på mindre än en timma. De ggr jag provat hitills har jag varit ca 2min för långsam!!

Man måste kunna åka skidor för att klara detta, och det kan inte jag!! Jag utan hund klarar ju inte av att ta mej runt under 60min!! 

Så nu har jag anmält Thommy båda dagarna (utan att ens fråga han).
Men jag vill få de här testerna gjorda på hundarna!

Dag 1 ska han köra Sila Polarhundstest A
Dag 2 ska han köra Zigge Polarhundstest A

Har även lånat in pappa till dag 2 och han ska köra Nikki Polarhundstest A.

Ja efter jag anmält dehär insåg jag att de inte blev några hundar kvar till mej.. Iluk är för ung. Kaiza äter medicin. Jo de förstås, Divine blev kvar. Men jag ger mej ju inte ut på någon 3mil med henne ensam. Och milen med henne klarar jag ju iaf inte!!

Årets SHAM-drag blev jag helt enkelt handler!! TRÅKIGT!! ..men så är det!
Vill få de där testerna gjorda på hundarna så de är likabra att ta de nu på en gång.

Jag ska bara stå i starten sen i målet och vara NERVÖS och räkna sekunderna, stampa och trampa och tänka: VAR E DOM??? NU ÄR DE BARA __ SEKUNDER KVAR INNAN TIDEN GÅR UT!!!

Hoppas nu innerligt att jag får köra D-testen på Mallisveckan!! Så siktar jag på Polardistans nästa år och eventuellt Polarhundsprov 1. För då har jag ett 4-spann att köra med!

2010-01-28 @ 11:27:37 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Ulrica Ö

skrattar på mej "nu har ja anmält Tommy" hahaha Har du inget att säga till om Tommy? ;)

Handler måste någon oxo vara, Ida, det är min uppgift på polarhundsmästerskapet nästa helg. då ska ja stå där o må illa o va skitnervös! Så ja vet va du menar! Men vill du kan du ju få låna några vovvar av mej o köra sprint 10 - men nån "sprint" blir de nog inte, för i år har mina ätit "gå-så-sakta-som-möjligt-piller" ;) vi tuffar runt o tittar på naturen, o hundarna uppmärksammar mig på ALLA spår, ja lovar ALLA som finns där vi kör! ;) så de va helt rätt beslut att inte tävla denna säsong för mej..! ingen motivation!

2010-01-28 @ 21:53:59
URL: http://malamuter.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0