Tisdag 20 april

Tänkte börja med att berätta om min lilla bebis, iluk. En av världens sötaste såklart!! Skulle ut och mocka skit i hundgårdarna igår. Kommer in till Iluk..

Som precis varje gång när jag kommer in till han har något nytt i kikaren.
Han är väldigt lugn och försiktig. Inte alls vild, hoppig och upp-speedad, utan Iluk är cool. Han kollar läget och ska alltid imponera på mej med något nytt.

Börjar han inte med trix, så vill han komma på något annat litet bus eller bara någonting för att göra mej förvånad.

En gång i vintras var hans idé att han skulle försiktigt försöka sno skyffeln ur handen på mej, men förhoppningen att jag inte skulle märka något. Dock märkte jag de och de slutade i en blodig historia då hans läpp frös fast i den iskalla skyffeln, skrutten!!

Iaf tillbaks till igår. När jag kom in till iluk såg jag direkt att de var något även idag. Han sprang in i sin koja och kom strax ut igen.

Stolt som Tuppen!!


Aldrig sett en stoltare hund tror jag. Gissa vad han fångat, dödat och burit in i kojan för att sparat så han sen stolt kan visa mamma va duktig han varit..




Iluks fångst



Alla hundarna gillar att döda och leka med grodor som kommer in i hundgårdarna. Men brukar sedan bara lämna dom på marken när de tröttnat. Men Iluk hade minsann sparat den för att kunna visa upp va duktig han varit :-)


Iluk ligger brevid sin fina groda




 

Är mer eller mindre ledig idag. Ska iväg på möte kl 18. Haft en fruktansvärt seg och tråkig dag.
Men tog mej iaf i kragen och har fått bockat av 2 punkter på min Att göra lista.


 





Här kommer resultatet
Bild före:

 





Efter:












Fruktansvärt svårt att ta kort på ett fönster då de blir sånt motljus att de bara blir en svart bild!! Men lyckades väll tillslut få till kort så de syns litegrann iaf. Gjorde även iordning fönstret i stora badrummet, men klara inte av att ta kort så de syns (motljuset).


Ja, man e ju ingen utbildad snickare så allt förhöga krav på resultatet kan man väll inte ha :-)

2010-04-20 @ 15:33:46 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Linda S

Hahahaha, jag ställer mig starkt tvivlande till att Iluk och Dimma verkligen är syskon. Hon är precis motsatsen till hur du beskriver honom. Vild och galen, studsig och intensiv. pust

2010-04-20 @ 23:15:11
URL: http://polarcollie.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0