Nornäs och Orsa

Förra söndagen var vi upp till Nornäs över dagen. Vi körde upp diverse byggmaterial som vi inte kan få med oss upp annars då vi har hundboxarna med på släpkärrorna.

Mamma, pappa, Niklas, jag & Thommy åkte uppåt söndagmorgon med fullastat släp. Så nu finns all isolering, cement och armering för att vi ska kunna gjuta golvet i garage-byggnaden nästa gång vi åker upp. De blir en långhelg där uppe snart och då ska ju alla hundar med så då finns bara plats för lite småsaker som saknas.

Passade på att gjorde ett besök på Orsa Björnpark som jag har pratat om ända sen vi köpte stugan. Så nu var det på tiden att åka dit!!!




Fina björnar!! :-)



Och vet ni vad? Min mobil var ungefär ½cm från att bli Björnmat. Jag tog upp den för jag skulle fota och skicka ett kort till mina syster söner. Dom älskar djur. Ska fiska upp den ur fickan när vi står på rampen ut över björnarna.

På mobilen har jag ett snöre som på något sätt checkade fast och jag tappar den på golvet. Den studsar iväg och jag tänker: NEJ!

 

Mellan träribborna som är i golvet är ett mellanrum upp till staketet och där emellan ser jag den försvinna, men den stannar snällt precis slickad med kanten. Böjer mej försiktigt för att inte den ska lyckas väga över kanten och får tag i den. Andas ut!!





En av de mest fantastiska varelser på denna jord :-)



Nu har jag fått se den i fångenskap också och inte bara ute i de vilda. Så nu har jag sett den i Kväggen, Sörsjön och Orsa. Inte illa pinkat.




Varg som sover, förstå va den smälter in bra i naturen.
Inte lätt att upptäcka!


Sovande tigrar



En av isbjörnarna




En av isbjörnarna på Snöberget.



Fick en så himla mysig film på isbjörnarna när de busar. Ska försöka tanka upp den så kanske jag kan lägga upp den här imorgon eller lite senare.



Nu ska jag göra mej iordning för lite jobb iaf.

Hej så länge!!

 

 

 

2010-04-29 @ 13:01:30 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0