Schematräsket delux

Det känns som mitt liv kretsar väldigt mycket kring scheman..
 
På jobbet är jag ansvarig för Verksamhetsplanen.
Så efter att jag kvartalsvis skrivit den, ska jag sedan varje vecka delge de övriga på jobbet om hela veckans dagliga mål, varje vecka.
 
Hemma har jag ju även såklart ett jobbschema sittandes på kylskåpet.
 
Utefter mitt arbetschema, skriver jag varje månad ett nytt schema till förskolan vilka tider barnen behöver vara där (eftersom mitt schema aldrig ser likadant ut).
 
Vi har ett träningsschema för hundar (olika varje månad).
Som jag skriver för att få ut alla de mil de behöver springa och för att få en balans mellan träning & vila.
Sedan underlättar det för den av oss som är hemma med barnen, då man ser vilka dagar det ska läggas in en extra vattning under eftermiddagen.
De utfodras alltså 3ggr per dag under träningsdagar.
2 ggr på vilodagar.
 
Sen för att det ska vara enkelt för min man, bland annat.
Har vi en "veckotavla" där vi skriver in läkartider, besiktningar, kalas mm..
 
Jag har även börjat skriva upp vad vi ska laga för mat varje dag för att slippa ha en man som inte har någon aning om vad han ska laga när han är själv hemma på eftermiddagen med barnen ;-)
 
Vi har ett barn med lite speciella behov, så vi har även börjat med ett dagligt bildschema på kylskåpet.
För att det ska underlätta att förstå vad som ska hända under dagen och i vilken ordning det ska göras.
 
 
Med alla dessa scheman blir det ändå lätt kaos.
Händer något oförutsett eller att någon av någon anledning ändrar på en tid..
Ja då måste ju iprincip alla aktiviteter/tider/scheman skrivas om!!
 
 
Nu är det bara ett schema för toalett-tider och ligg-tider med min man som saknas tror jag för att vårt liv ska gå ihop någrlunda.
Men de förutsätter såklart att ingen är och ruckar på nån av de redan inplanerade aktiviterna, för då blir de fasen KRIS!!
2015-11-10 @ 11:10:57 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur ser livet ut med maten och träningen?äter barnen samma mat som er? Hur ställer ni er till socker åt barnen?kram

2015-11-18 @ 15:03:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0