Slut på november

Så var de snart dax att lämna ännu en träningsmånad bakom sig.

Om bara ett par dagar är det december!
Vilket betyder att det är 1,5 månad kvar tills jag ska köra säsongens första tävling (om de finns snö).

I november har vi fått ytterligare 40mil i benen på hundarna.
Så nu ligger vi på ca 80mils träning denna höst (för jag kan inte kalla detta för vinter än).

Vi har strukit lite pass denna månad.
Dels har vi haft så mycket med allt!
Thommy har blandannat haft mycket som hänt kring jobbet.
Barnen kräver sitt och lite till ;-)

Sen så har träningen även börjat slita mer på hundarnas tassar, när vi legat på 10-12 mil i veckan.

Så ibland har någon hund fått stå över ett par pass. 
Ibland har alla fått en extra dags vila.

Men med 80 träningsmil i benen och 3,5månad kvar till Polardistans är jag inte bekymrad ändå.
Jag tror vi ligger med bra i träningen för att kunna ta oss runt, vilket är mitt mål!

Jag ÄLSKAR woolpower!!
Här är understället på och jag är redo att ge mej ut på tur.


Hungriga grabbar, Yoda & Noah.

Denna säsong testar vi färskfoder, Priima HE.
Upplevde förra säsongen att några hundar hade svårt att hålla hullet och då går inte den träningen riktigt att jämföra med hur mycket vi tränar nu.


Lite vitt fick vi ett par dagar, så vi fick precis ihop till en liten snögubbe.



Har blivit fruktansvärt lite träning för min egen del. Men för att knäna ska hålla är den nödvändig (och ja jag tycker ju även de är kul)..

Men utöver hundkörningen vill jag ju helst vara med mina barn när jag är ledig. 
Men när hundkörningen går åt lågsäsong får jag väll trappa upp min träning igen och bara försöka underhålla lite nu dessa månader.

Men än hänger iaf 6-packet kvar.
Fast alla vet ju iofs att rutor bygger man i köket.. Och inte på gymmet.



Grabbarna Noah & Yoda.
Som vi köpte in för 3 månader sedan, lagom till säsongen skulle dra igång.

Jag är otroligt nöjd med dessa grabbar!! Och deras två kullsystrar vi har.
Ingen av de 4 hundarna har stått över ett enda träningspass.

Jag gillar mentaliteten, deras tassar har hitills hållt bäst och jag gillar verkligen typen.

Riktigt glad och nöjd över dehär hundarna. 
De passar oss perfekt.

 När man rullar in på gården igen vid midnatt, efter kört 3 milen med hundarna, kört en heldag på jobbet, hämtning/lämning av barn på förskolan och nattning av barn, känner man sej lite trött!



Vi fick njuta av lite vitt här ett par dagar i skogen.



Har beställt lite nytt till hundarna, stamlinor, olika necklines, krokar, halsband..


När vi inte tränar, myser vi gärna tillsammans i kojorna.



Bild från 3milen igår kväll.



2015-11-27 @ 09:16:17 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Sandra och Nanook

Hej Ida! Detta har inte direkt med detta inlägg att göra men jag visste inte riktigt var jag skulle kommentera... :-) Jag vill bara tacka dig för att du ovetande gav mig idén att låta min Nanook simma med flytväst! Den idén fick jag ju efter att ha hittat din bogg där du hade filmer och foton på dina malamuter som simmade med flytväst på! Här kan du se honom simma:
http://nanookthemalamute.blogspot.se/2016/02/nanooks-sommarfilm-fran-2015.html

2016-03-20 @ 01:04:31
URL: http://nanookthemalamute.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0