Min gårdag

Hann inte riktigt med någon uppdatering igår.
Pysslade som vanligt på förmiddagen med tvätt, disk, dammsugning osv.

Var ute med barnen.
Vidar åkte trehjuling våran väg framochtillbaks (jag knuffa på) Varga åkte vagn.
Grejade hos djuren.

Sedan in och åt lunch, fick barnen i säng.
Sen gick jag ut och fortsatte med slussen.
Kapade en gallersektion och spikade fast mellan hundgårdshörnet och grindstolpen


Sen skulle de upp nät i bortre ändan.
Mellan hörnet på hägnet och hörnet på sista hundgården.

Bar dit rullen med nät.
Men de va halvt omöjligt att rulla ut de eftersom de hela tiden rulla ihop sej. 

Lyckades tillslut få ut de någorlunda och slå i en märla längst ner på grindstolpen.
Rulla sedan ut rullen o höll den mot hundgårdsväggen.

Men rullen gick inte att släppa, jag hade inte heller något att sätta fast den med.
Tänkte en stund, sedan drog jag av mej tröjan och knöt fast rullen och så kunde jag gladeligen spika vidare igen :-D
Tur ja hade långärmat annars hade jag väll fått tagit byxorna!


Fäste sedan nätet på hägnstolen och i hörnet på hundgården.
Sedan kapa jag nätet och kunde släppa ner rullen och återigen klä på mej.


Klart


Inifrån slussen.
Syns kanske inte så väl men nätet sitter där.

Tillfälligt med spännbanden tills vi köpt najtråd.

Så nu är slussen tät. 
Nu ska det bara byggas en port/dörrar så är de klart!

På eftermiddagen åkte jag o barnen till nykroppa, handlade för o kunna baka munkar.
Lagade spaghetti & köttfärssås och lekte ut.

Varga gunga.

Thommy va på utflykt med jobbet och var inte hemma förns runt 20-tiden.

Då snarka barnen redan sött och jag stod och gjorde munkar.



2014-09-11 @ 12:01:27 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0