2014-09-17

Sitter på golvet i Vargas rum och leker medan vi väntar på att Vidar ska somna.
När han somnat så åker även Varga i säng.

Jag ska då skura sulkysar, fick med en från syrran igår :-)

På fm har vi varit ute.
Bytt vatten hos djuren, mockat och allt de där vanliga.

Släppte malamuterna i hägnet.

I eftermiddag blir de ett rygg & bicepspass på vital.
Ikväll när barna sover ska huskysarna köras.

Jag ska väll röra ihop deras vattning om en stund, så de får stå och gotta till sej.

Önskar att de kunde bli lite kallare.
Jag vill inte ge mej ut på några längre turer än förns luften är ännu svalare.
Visst på natten och tidig morgon är de rätt svalt.
Men för mej passar bäst att köra på kvällen när barna precis lagt sej.

Det är smidigt att vattna hundarna på eftermiddagen.
De är gött o köra när det är mörkt.
Dels ser man då eventuellt mötande bilar (som kan komma på en kort del av sträckan ) i god tid.
Det är slingriga vägar här ute och de få som kommer kör oftast fort!!
Men som tur är har vi bara bilväg i början och slutet av körningen. Annars är de skogsvägar iprincip ingen åker på.

Vi har två olika "försäsongsrundor" på 6km, som går åt helt olika håll, så man kan variera sej. Nästa bra sväng är 12km, sen utöver den distansen finns precis hur långt man vill :-)

Tänkte föreslå för pappan att han eldar upp bastun ikväll när jag är ute o kör så kan vi basta när jag kommer tillbaks :-)























Kort från vår förmiddag
2014-09-17 @ 11:50:28 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0