2014-09-02

Fått lite gjort idag iaf.
Efter frukosten slängde jag barnen i bilen och koppla på kärran o åkte till Karlskoga.

Köpte impregnerade reglar som vi ska slå ner i backen och fästa nätet i till rastgården vi ska bygga. 

Vi provade och gjorde en stolpe här igår för att se om de blev stadigt nog, blir så dyrt o köpa "riktiga" stolp.
Det funkade fin fint så de va bara att köpa mer material.

Lastade de jag skulle ha och tuffade hemåt.
Hemma var vi ute, Varga satt i vagnen o Vidar lekte medan jag sågade till alla stolp i rätt längd.

Sen in o åt lunch, fick båda barnen i säng.

Sedan började jag fixa med ytterligare en hundkoja. Bullen & Selma har bara en koja att dela på o jag tänkte de skulle få en varsinn ifall de inte vill sova ihop.

Såklart fanns ingen eu-pall så jag fick bygga om en annan pall. Men de gick ju bra de också.

Han precis få färdigt alla delar utom taket så vaknade Varga.
Så får väll fortsätta på kojan senare.

På byggmax


Färdigsågat
Å nej, spännbandet är inte fäst i fälgen utan hänger bara där efter ja släppt på de ;-)

Bygger om..

Igår fick vi besök av ett par som ville hälsa på Sila.
Så till helgen flyttar även hon.

Hon kommer bli turisthund i Hagfors. 
Och flytta in hos 13 andra malamuter-husky..
Kommer passa henne bra tror jag då hon är så glad i folk och uppmärksamhet, samt att hon kommer få jobba!!

Går och funderar så på hur jag ska göra med de sista 2 malamuterna.
Vi kommer ju lägga massa krut på o köra och tävla huskysarna.
Jag hade ju önskat att de kunde hamnat hos någon som kunde ägna dom massa tid och där dom är i centrum.

Varken Divine eller Zigge är väll nå tävlingsmaterial. Men mycket trevliga tur och träningskompisar.
Så antingen låta dom flytta ihop här hemma.
Eller leta hem åt dom.. 
Hm!!



2014-09-02 @ 13:28:32 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Brittis

Fått lite gjort? Du får mera gjort på en dag än vad många andra får på en månad! Bra jobbat, tjejen :-).

Svar: Tack Britt! Jag gillar att ha saker o göra. Sitter väldigt ogärna still ;-)
Ida Vähäsalo

2014-09-04 @ 10:48:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0