Kan själv

Lite bilder sen sist..

Jag förberedde kvällsmaten (till hundarna) när Thommy var ute o körde dom. Fodax-soppa och tupplår.


Thommy o hundarna svänger in på gårn.


Bullen & Segra fram. Storm & Selma bak.



Jag är ju en person som inte gillar o sitta still o glo på tv typ..
Jag vill ha lite projekt o saker o göra hela tiden.

Så även om jag vet att något går 10ggr fortare om jag väntar in hjälp, kan ja inte låta bli att prova själv..
Även om ja så får lägga några timmar på nått som kanske tar en kvart bara man får hjälp.

Men jag gillar att klara saker själv!

Gårdagens projekt på förmiddagen vad att lasta av hundboxarna från släpkärran. Sedan fylla kärran med skräp som ska till tippen.

Den är ju svintung!!!
Så de är inget jag klarat av att bara knuffa av precis.


Men efter gnidit geniknölarna en stund fick de bli såhär.

Drog ett spännband runt boxen.
Lossa baklemmen på kärran.
Fäste ett spännband i spännbandet runt boxen.
Fäste spännbandet runt ett träd. 

Koppla på kärran på dragkroken på bilen.

Körde fram en bit, så boxen stack ut från kärran.
Palla under däck bak.
Körde fram så boxen bara låg ca en halv meter på kärran.
Palla under däck fram.
Körde fram, klart!!



Nu gick de ju inte lika fort o lätt som i beskrivningen.
De tog en stund.
Jag blev svett.
Barnen blev arga.
Barnen blev glada (av Festis och majskrokar).

Skräphögen på kärran!

Sen gick vi in och åt lunch!!

2014-10-01 @ 12:21:38 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Brittis

Bra jobbat, Ida!

2014-10-08 @ 11:59:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0