Grillkväll och inkörning

I fredags firade vi min pappa (farsdag) hemma hos oss.

Det blev grillat i slogboden med pappa och mina äldre syskon.

Innan de kom gick jag ut och tände i slogboden och gjorde några eldar som ledljus.


Dukat och klart!


Han med en fördrink innan de kom.

Sedan blev det potatisgratäng, helgrillad fläskfilé, olika kryddkorvar, whiskysås, bröd som vi baka/stekte på grillgallret, sallad, ostar.. Och bärs!

Till efterrätt kladdkaka & grädde.
Glögg, pepparkakor & ädelost.

Var en trevlig kväll!

Idag har vi provkört Snö på förmiddagen.
Först skulle hon bara leka och busa med stackars Segra.
Som liksom blev konstant "överfallen" av Snös businviter.

Så jag körde ut fyrhjulingen och körde före.
Då jädrar trilla polletten ner och de gick så fint så.
Körde våran väg fram och tillbaka bara.
Så ca 1km totalt.








Gick som sagt kanon när de fick jaga mej.
Så nästa gång ska vi låta henne gå bakom någon av de andra hundarna. 

För när vi väl kom iväg gick de ju klockrent och de va skitkul tyckte hon!!
2014-11-16 @ 13:45:45 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vart köpte ni bastun? :)

Svar: Det var en annons på blocket. Då de byggde efter beställning och sedan körde hem den..
Ida Vähäsalo

2014-11-22 @ 01:24:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0