2014-03-04

Barnen sover.
Mamman fick tråkigt och hamnade vid datorn.
 
Endel har frågat om våra barns sovrutiner..
Och jag måste säga att de fungerar jättebra!
 
Vidar får gå och lägga sej mellan 18:30 - 19.
Först äterhan nått oftast gröt eller smörgås.
Sedan borstar vi tänderna, sätter på pjyamas och går in med han i hans rum.
Är båda hemma följer vi båda med.
Ger han en godnattpuss.
Ger honom 2 nappar och lägger han i sängen och brer över honom sin filt.
Sedan går vi bara ut.
 
9 gånger av 10 typ somnar han iprincip direkt.
Vid nått enstaka tillfälle får en av oss gå in igen och lägga honom ner,
ge han napparna igen, lägga på filt och sedan gå ut direkt.
 
Ibland sover Vidar hela nätterna.
Men oftast börjar han gråta 1-3 ggr under natten.
Man behöver bara då ge han napparna, lägga honom i sängen lägga på täcket och gå ut så somnar han om direkt.
 
Varga, är vår lilla törnrosa.
Vid 19 - 20 blir hon trött.
Då blir hon gnällig.
 
Efter jag ammat henne, bäddar jag ner henne i våran säng.
Sedan vill hon att jag bara ska lägga mej brevid.
Jag ska inte greja med henne.
Bara ligga där brevid och typ greja med min mobil,
så somnar hon efter ca 10min av att bara ligga o titta på mej.
 
Då sover hon till ca 4-tiden.
Då börjar hon knorra lite.
Utan att ta upp henne ger jag henne tutte där vi ligger.
När hon ätit en liten stund får hon nappen och somnar om direkt.
 
 
Sedan sover vi till ca kl 7,
då Vidar väcker hela huset med dunder o brak och massa babbel.
 
 
2014-03-04 @ 12:27:05 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0